Förbannelser och Kramar till Kramnet...

På grund av det ständiga snöandet så har jag helt bojkottat mitt kontor och kurar hemma framför datorn. Funkar ju bra när man kan jobba var som helst bara man har telefon, dator och internet. =)


Nätet rasade så igen på måndagseftermiddagen. Bara nån vecka sen routern kraschade och nu var det alltså dags igen.. Gick lite upp och ner hela dagen för att slutligen helt ge upp vid tvåtiden.


Lilleman ringde vid tretiden för att kontrollera upphämtningen eftersom det är mammas vecka för sönerna och hon få rå om de små gullefjunen. Men, när han hörde att nätet låg nere så finner han sig genast med "Eh, ja, men egentligen så är jag sjuk idag och ja, vi kan ju lika gärna vänta till imorgon. Jag kan meddela Kimpan, ja han vill ju heller inte komma till nåt U-land.. hehe.. det gör väl inget va? Jag kan ju också va hos dig hela juldan om du vill?"

Så, det blev inga barn i huset...




Jag valde bort den lokala internetleverantören efter nåt år med fakturor på 10mbit, som i själva verket renderade en tjänst på 1mbit och då pratar vi endast vid bra väder, rätt vind och lite tur, annars gick det mest upp och ner. Med handen på hjärtat så var det noll paket både upp och ner i den linan.. som resulterade i många och långa telefonsamtal i en rätt otrevlig ton. =(


Ringde så kundtjänsten på Kramnet på tisdagsmorgonen direkt vid öppning och hamnade genast i telefonkö, 5 samtal före. det kan man inte tycka är så många och bör gå ganska raskt att beta av för det glada gänget som sitter där uppe, men så var inte fallet nej.

Tydligen arbetar det bara en liten stackare på den linjen och hon kan inte haft en rolig tisdagsmorgon.




Efter 31 minuters väntan, med att lyssna på två samma låtar, som går om och om och om igen i luren, så kopplades mitt samtal fram och sedan NER, och plötsligt satt jag där som en fågelholk med upptagetton i örat.


Smått vansinnig så ringde jag förståss upp igen, för nu skulle de minsann få höra ett och annat från en galen kund, hörde förresten att de bandar inkommande på kundtjänst. Ja, men håll i er för här kommer kommer några hot ni kan spela upp i fikarummet!!
Och hamnade åter igen i telefonkön, med sex samtal före...


Utan internet och med Bing f* Crosbys raspiga och hackiga White Christmas i örat för minst hundrade varvet, så vad hittar man på för att inte vansinnet ska helt bryta ut. Jo, man skriver en blogg! Med lite tips och trix i hur man bäst behandlar sina kunder som använder sig av kundtjänst.




Efter ytterligare drygt en halvtimme så svarar en så trevlig tjej att jag blev helt överrumplad, skratt.. heter det verkligen så? Att det var helt omöjligt att dräpa henne verbalt och kasta förbannelser över henne, alla anställda på företaget och deras anhöriga.


Jo, hon hade full förståelse för mitt dilemma, bad om ursäkt för nedkopplingen, tyckte synd om mig för att jag var helt ensam och utelämnad, barnlös, utan internet och kontakt med omvärlden. En stor Kram till dig tjejen! Dig ska de vara rädda om på företaget.




Jag tipsade henne om musiken, att lägga till fler låtar att lyssna till under väntetiden så att kunderna inte upplever att de suttit en hel vecka, när de hör samma skit om och om igen, och hon blev glad för tipset, eller åtminstone låtsades hon det, och skulle genast föra det vidare till den som ansvarade för underhållningen i telefonkön.


Hon gjorde också en felanmälan och lovade återkomma under dagen med besked...


Vilket hon också gjorde och sedan var det bara att vänta  ...  ...  å vänta ...  ...  ...
 

                                  



En vecka senare, så har jag fått tillbaka nätet...  Byt jobb darling!!



Hoppas ni alla haft en bra julhelg! Min har varit surf-fri i alla fall. Inga barn förståss, förutom på julafton, just under julklappsutdelningen. För övrigt så är har det inte varit någon längre kö för att besöka mamma!

 





























































































 





 

 

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0