Gott Nytt År 2011

 

Nytt år, nu går vi in i 2011. Numera rusar ju åren på. Tycker inte det var så länge sedan man räknade ut att år 2000, då skulle man vara 33 år gammal. Herrejesses, det var ju ett millenium dit, och plötsligt var det över och nu har vi trampat på 10 år efter det också.

WoW! Här går det alltså undan, men hur tar jag egentligen vara på tiden?

Med nytt år så innebär det ju, förutom en nyårsfest med middag, grevinnan & betänten, skål och lyckönskningar vid tolvslaget, fyrverkerier och hela faderullan, ett nytt färskt blad som ska fyllas med innehåll.

Vad förväntar vi oss av det nya året. Alla har väl förhoppningen att i år ska det bli bättre, vikten ska minskas/ökas, jobbet ska bli lugnare, bättre betalt eller att överhuvudtaget få en sysselsättning att gå till varje dag. Man ska bli friskare, snyggare, mindre stressad, rikare, snällare, ja målen varierar, men det är ändå samma ambition i botten.

Överhuvudtaget så har vi nog alla en liten dröm och strävan att nu dubblar vi minsann 2011 och gör det till det bästa året hittills! Nyårslöften läggs, ibland också i tystnad med bara ett hemligt löfte till sig själv och likaså krasas ofta den drömmen redan innan vi passerat tjugondaknut.


Mitt nyårslöfte för 2011, är att ta mer hand om mina nära omkring mig. Inte för att jag inte tänker på er varje dag, men med många timmar i bilen och långa arbetsdagar så blir det alltför ofta för sällan som vi ses eller hörs per telefon. Varje gång vi ses så säger man att det är ju alldeles för sällan...

Med facit i hand så blir det stora förändringar 2011. Alla finns inte längre med för att gå in i det nya året. Alla familjesituationer kommer inte att se likadana ut som året innan. Att kasta sig ut och utan skyddsnät i ensamhet är otroligt skrämmande, men starkt gjort! Någon har en jobbig tid framför sig med ytterligare behandlingar på sin väg att bli frisk. Någon väntar ständigt på samtal för att höra hur man mår och prata bort en stund. Andra kanske bara behöver en klapp på axeln, en middag, skitprat om allt och ingenting och ett glas vin.
Ja, listan kan göras lång...  Men jag kommer att vara där för er!!

Ett litet, men inte så obetydligt löfte till kommer det att bli. Jag kommer att vara där för mig! Ta hand om mig, säga nej när jag inte vill eller orkar, och njuta av varenda dag på år 2011.


För passa på att ta hand om varje dag, Carpe Diem... Vänta inte på något, kanske dagen aldrig kommer. Kanske det är försent när det äntligen ska bli av.



Ta ett fotbad med lyxiga produkter, drick ett glas vin en tisdag kväll, gå ut och ät middag en måndag, kryp ihop med familjen i soffan med en bra film, åk iväg på en weekendresa, ta en semesterdag och ligg kvar i sängen. Hoppa fallskärm, ja gör vad som faller in, men gör det idag!



Gott Nytt År till Er ALLA där ute och Ta hand om Er!



Kram/ e




















































 





 

 

 




Kommentarer
Postat av: A

----Ett litet, men inte så obetydligt löfte till kommer det att bli. Jag kommer att vara där för mig! Ta hand om mig, säga nej när jag inte vill ---

YEAH RIGHT!.... /A

eller orkar, och njuta av varenda dag på år 2011 //A YEAH RIGHT!

2011-01-04 @ 20:33:40
Postat av: e

Skratt! u Know me....

"Må dina bekymmer vara lika länge som dina nyårslöften" - Joey Adams

2011-01-04 @ 20:52:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0