Inredning kräver en utredning..



Har mer och mer fattat intresse för inredning. Jag är ju en eldsjäl som alla vet, men föremålen de växlar ju efter humör, årstid, viktklass, väder och vind. Kommer på mig själv att alltmer följa bloggar med tips och trix för att förgylla sitt hem (som man allt mer sällan hinner sätta sin fot i) och på så vis få inspiration för sin veckovila.



Förutom min myspys-guru Saras underbara blogg http://blogg.magnusochselma.se med tillhörande webshop www.magnusochselma.se  - (Du gör mig såå glad!) -  så har jag också landat på www.styleroom.se där man kan följa varje inredare med lite självaktning och som med liv och lust bloggar och laddar upp foto på varje ny liten pryttel de köpt eller skulle vilja köpa. Ja, jag älskar och köper hela upplägget förståss och frossar vidare bland väggord, wall of fames och budskapsstenar. Idag är "var man" sin egen inredningsarkitekt, tänker jag för mig själv, och det verkar ju busenkelt, eller hur?


Inredning idag är helt enkelt bara att måla och dekorera om hela sitt hem i vitt och svart, gärna med inslag av silver då förståss. Har själv också drivit den linjen i ett tag, men med en sambo som också är intresserad över hur bohaget ska förvaltas, så behövs det ibland både läggas förslag som ska gås till utkast, lobbas, stötas och blötas för att få sin vilja igenom.



Skratt, hur många gnäller inte över att "HAN ser inte ens om jag bytt gardiner!!" Jo, varje mynt har ju två sidor.. Men, det handlar om att ge och ta med kvinnlig list och en smula psykologi. Jag fick ju igenom ljuskronan i badrummet, men fick då i samma veva böja mig för att han skulle ha sitt prydnadsfår kvar. Jo, nu var ju det lilla metallfåret ändå svart, så det funkade ju i det stora hela, huvudsaken är att HAN tror att det var en stor uppoffring för husfriden..  ;)


Livet i svart och vitt passar mig utmärkt, då jag inte tycker om mönstrat eller brokigt och det kan ju faktiskt bli ganska rörigt emellanåt ändå...   =)



Samtidigt så kan jag inte låta bli att fundera över hur det ska pysslas och hamras i stugorna nu när furu blir inne igen och vi ska inreda våra hem likt en bastu a la 70-tal. ...What goes around comes around...





Så några foton från ett pågående inredningsprojekt då..



Välkommen hem till mig!





Snajsig blomlåda, som antagligen kommer att sprida blomlöss på diskbänken... =/
Blomskötsel och gröna fingrar får vi allt utreda i en annan blogg.




 

































Naturligtvis kör vi också julgranen helt i vitt och svart i år!

 




Jag älskar klockor, trots mitt problem att komma i tid.





Stylat å klart!!




Min älskade Marilyn, vilkens existens på min svarta vägg, det har diskuterats vilt om
i Der Aaasens hem.





Pilsnerlåda, dekorativt och bra för lagerstatusen.
PS. Ska naturligtvis byta till svart kakel nästa vecka...




Har fortfarande inte hittat några snygga vägglyktor i smide att ha ovanför soffan...  =(





Specialbeställning från Fideli, som målat en trio tavlor till mig ovan sängen. (Du är bäst!!)




Tvättställsdekoration som gör en glad helt enkelt!



Inredning
Wikipedia:
Inredning är ett begrepp som syftar till insidan av någonting.
Synonymer: möbler, möblemang, bohag, lösöre, utrustning, snickerier, inventarier, dekor.

Samtliga inredningar har sin särprägel och funktion för att fungera optimalt i sin miljö.

Vaddå fungera optimalt? Huvudsaken är väl att det är snyggt, eller??




Kommentarer
Postat av: svärmor

Det blev ju jätte bra med skåpet o tv bänken.Snygg gran oxå. KRAM

2010-12-04 @ 17:56:19
Postat av: linn

Hej! Var har du köpt marilyn monroe tavlan? letar för fullt efter liknande!!

2011-02-26 @ 01:55:01
Postat av: e

Hej linn

Jag har slantat in den på Dollarstore i Kramfors, av alla ställen.... ;)



Den är så stor att den inte går in i en vanlig bil, 168x120m, fick leja in en Audi Q7 för att frakta den till Övik.



Härom veckan såg jag att de fått in fler av den, men de tog slut på en gång. Skicka mig din mailadress så sänder jag ett pling när de får in fler... =)

2011-02-27 @ 20:42:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0