Kaffe, svart som satan, hett som helvete och sött som synden

Jobbade hemifrån häromdagen och sökte som vanligt kaffemuggen med ljus och lykta. Av någon konstig anledning så har den en förmåga att upprepande försvinna helt spårlöst. Kan inte låta bli att konstatera att om jag nu hade haft lika stora kaffemuggar som vinglas, så har nog problemet aldrig uppstått. ;)


Sökte koppjäkeln överallt, kunde väl ändå inte ha lämnat den i badrummet. Vem dricker kaffe vid toalettbesök?? Besiktade kylskåpet, mikrovågsugnen, sovrummet, bordet på balkongen (i 18 graders kyla)... Nope, den hade helt enkelt gått upp i tomma intet.


Får en liten flashback att jag plockade ju faktiskt ur den rena diskmaskinen. Öppnar skåpet med kaffemuggarna och börjar undersöka dem, två hyllor upp. Nu är jag ju inte så lång på jorden, så med mina etthundrasextio och några centimeter så resulterade sökandet i att jag tippade ut en hel mugg kaffe över mig, diskbänken, skåpdörrarna och golvet. Nog hade jag stoppat in den bland de rena muggarna, jo-ho-da, och när jag så liksom vinkade dem för att titta om någon nu kunde vara använd, så tömde jag naturligtvis innehållet över mig.

Vad är oddsen för det? Ibland undrar jag om jag har något som trycker på hjärnan....



Studier tyder faktiskt på att ett par koppar kaffe om dagen minskar risken för parkinsons, alzheimers och typ 2-diabetes. Men, med mina 5-10 koppar om dagen, så tvivlar jag lite lätt på vetenskapen här då minnet, motoriken och närvaron i allmänhet tenderar att vara lika svårt att hitta som kaffekoppen...
 


 

































 

 




Kommentarer
Postat av: Liv

Grym design du har på din blogg. Har du gjort den själv? Skitsnyggt i alla fall!

2011-05-07 @ 15:38:35
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0