Nu blir det barn igen! ..och hur man bäst värmer en frusen chokladkaka...

After Work på kontoret igår med pizza och Rock Band. Släntrade in på Hotell Kramm vid 24-tiden, helt otroligt så sköna sängar de har på det lilla haket. Hyfsad hotellfrukost också. Emma och jag tryckte allt vi kom över, för att dämpa den smygande hangovern. Knökmätt hela förmiddan...

Möten, kunder, möten...fick rusa vid ett-tiden för att hämta Kimpan och åka norröver igen. Hittade då en stelfrusen och oöppnad chokladkaka i bilen.. (Hade tydligen nappat på erbjudandet 2för30 i onsdags.. ;)

Vi det laget så hade hungern börjat göra sig påmind igen, missade ju lunchen oxå, och hur gör man för att så snabbt som möjligt trycka i sig en stelfrusen Marabou?

Jo, man låter Emma sitta på den i bilen, med musmattan igång! 
                                                                       Några minuter, så är den helt tinad.  ;)

 



Jo, och så har jag ju fått mitt barn idag!!

Eller mitt och mitt.., vårt kan man nog säga, vårt fadderbarn, som jag har beställt till företaget. Hur dumt lät det där då?? Beställt... Vare sig det är en PR-kupp från min sida, en simpel handling för att få stå i VIPkön hos Sankte Per eller en ärlig barmhärtig gärning, så blev jag lite blöt i ögat idag, när jag fick foto och information om den lille killen från Kambodja.

Alla tjejerna på kontoret "ååaade" och tyckte han va jättesöt och där stod jag, som en stolt förälder, som för första gången får visa upp sin avkomma.

Jag scannade fotot för att göra en förstoring och tänkte också lägga upp honom på vår nya hemsida, som skulle lanserats i höstas, men som nog säkert kommer att ligga skarpt innan ute påsk ialla fall. ..Pust..

Där dök då genast frågan upp, om huruvida vi kan lägga upp fotot eller inte? The Boss tyckte att vi skulle fråga, jag sa: Ähh, vi kör ba! 

Är det någon som ska kunna publiceringslagen och vara benhård på upphovsrätter, så det ju vi! Emma tyckte, att om vi betalar för tjänsten, läs pojken.., så borde vi ju ha rätt att lägga ut honom på hemsidan..   =o 

Den du! Hon e lika hård som sin mamma hon!

Ser i alla fall framför mig, hur jag ska skicka honom små presenter, färgkritor och papper, adresserade och frankerade kuvert, till mig. Så att jag kan få tillbaka spretiga teckningar, (som jag kan rama in på kontoret och lägga upp på hemsidan... ;)



Hockey ikväll, ...Tre Kronor mot Vitryssland...  Muhahahhaha... 

Den vinner vi!!!


Såvida inte..
Jonas Gustafsson bestämmer sig för att nicka in puckarna på assist a la Salo. Eller, laget bestämmersig för att vänta på "rätta läget" eller spela på resultat redan vid underläge...

Ni minns väl? Eller har ni förträngt?
Matchen vi inte kunde förlora... 20e februari 2002, ..minns det som igår. Matchen vi aldrig har förlåtit Tre Kronor för, ..trots bravaden att ta både VM och OS-guld samma år.


Ikväll tar vi dom!!!



































































 

 




Kommentarer
Postat av: Andreas

Den 20e februari 2002 var en skottdag.. Den hände aldrig.. Vad du än har hört och sett är fabricerat..

2010-02-19 @ 20:43:17
Postat av: fröken olson

Har jag berättat för dig att dom har halva priset på profylaxkurs ..just nu på familjeliv.se!

2010-02-19 @ 22:40:49
Postat av: e

Jag har aldrig gått profylaxen tidigare, så det får nog bli en sån nu då.. ;)

2010-02-20 @ 09:16:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0