På med boan.. nu är det glitter å glamour!!


Melodifestivalyran har nästan undgått mig i år. Det kan ju vara för att man knappt sätter sin fot nere på stan, utan mestadels sitter i bilen. 100 mil gjorda den här veckan och det är ju precis en normal resvecka till jobbet. Bara tanken att man sitter ca 10 timmar i bilen varje vecka, mer än en arbetsdag, får mig att inse att jag måste nog ha jävligt roligt på jobbet.
Å de har jag ju faktiskt...  =)


"Dolphan" oxå på besök i stan, ligger väl lite bättre till nu för tiden än då det begav sig, när han vid en intervju hade glömt sitt modersmål, på bara några få månader "over there". Såg honom på Hotell Kramm en morgon i höstas, ja, han är ju ursprungligen från trakten där, och det va ganska coolt att då tala om för tonårssonen att jag morsade på He-Man, Master of the Universe imorse!!!


Hörde förresten att han är den enda som gått ut Ådalsskolan med 5.0 i snitt. Så helt tappad kan han ju inte vara. 
                                                                                      Jag gillar Dolphan ja..  =)




Ja, dokusåpan har ju anlänt till stan denna vecka och hysterin breder ut sig. En symbios mellan SVT och media har skapat detta till senvinterns, eller varför inte årets, höjdpunkt inom Svensk Television.


Jag känner numera att man bara kan titta på startfältet varje år, och utan att överhuvudtaget höra en enda låt, lätt förutspå vem som går vidare? Har jag fel? Ja, det ser vi väl om några veckor.


Roade mig i alla fall med att titta över deltagarna och här är min vilda gissning:


Omgång 1, Övik: Till finalen går Ola och Ekborg (skulle inte förvåna mig om Ekborg tar hem hela rasket..) I alla fall Jessica Andersson till andra chansen, Dansbands-Jenny nånting kan nog säkert plocka en plats i den den rundan oxå. Hörde faktiskt på radion imorse att hon hade så höga klackar att hon inte kunde röra sig på scenen. Go girl!


Omgång 2, Sandviken: Andreas Johnson förståss och kanske Eric Saade, vem nu de e? Skratt.. Till andra rundan: Dogge... NÄÄ..inte med en låt som heter Hippare Hoppare. De e bara för kasst!


Omgång 3, Göteborg:
Darin och Alcazar  ....*gäsp*  Crucified Barbara lät kul, säkert andra chansen.


Omgång 4, Malmö:
Jöback, den sötnosen går väl hem i stugorna. Sibel var väl gullig, har jag för mig? Hänger ju inte med i Idol-Dancen på skridskor eller räls, som pumpas ut på bästa sändningstid på fredagarna, och då har man ju heller ingen aning om vem som är vem i Sveriges artistelit.

Såg förresten en bild på deltagarna i Noll Disciplin, grabbarna som ger snedluggen ett ansikte, och fick en flashback från 80talets syntpoppare. Fniss... det är "tre för en" hos deras frisör, ja det måste helt enkelt ses!


Dessutom känns det väl ändå som att man hört alla låtar förut?


Men någonstans så ska vi väl ändå gosa ner oss i soffan och på bästa sändningstid risa och rata dessa människor, läs artister, som ställer upp och harvar år efter år, kasta oss på telefonerna och rösta på den som vi i vanliga fall gillar mest annars, eller inte rösta överhuvudtaget.

För att sedan högljutt protestera att fel låt vann och "det här går ju aldrig hem i Oslo" och slutligen någon gång i maj skylla på de nya Öststaterna eller nåt, som bara röstar på varandra och inte på den bästa låten..


Elisabeth Andreassen har deltagit i spektaklet tio gånger, men då har hon också vunnit hela skiten 1985, så det lönar sig tydligen att tjöta på...



Ja, men då svidar vi väl om till feststassen och korkar upp skumpan, för nu blir det åka av i årets karusell.


Här ska det åter igen kuppas, förtalas och nakenchockas i flera veckor framöver.   ...Skåål!















































































 

 




Kommentarer
Postat av: Andreas

Skål gumman! Jag tror Dogge kommer cykla hem hela tävlingen!

2010-02-05 @ 17:51:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0