Tre Sopor.. de e över nu..

Inte hunnit skriva så mycket i veckan, så här kommer ett sammandrag istället.


Kvartsfinal Tre Kromor- Slovakien torsdag morgon.
Meddelade att torsdag morgon kommer jag sent till jobbet. Ska se Sverige spöa Slovakerna först i kvarten. Bah! Hade lika gärna kunna sagt upp mig va? Ja joo, om viljan hade varit större, om Kronwall hade fokuserat på pucken istället för att endast tackla spelare, om Tre Kronor hade haft samma rutinerade stjärnspelare på isen som den fantastiska laguppställningen vi hade på pappret?

Ja, OM
... Då hade det blivit en semifinal för Sverige...

 


Biljäkeln
Hade sen inte räknat med att bilen skulle åter igen bråka hela vägen till jobbet och tappa all gasförmåga. Har äntligen fått en tid på verkstaden på måndag, å sen vet man väl inte när man får se den igen.. Det är dock ganska tröstlöst att ligga å tuffa tio mil på hastigheten 40 - 60 km i timmen. Man kan lätt hålla sig för skratt när långtradarna kör om i uppförsbackarna och skulle man dessutom nån gång känna sig lite kaxig, och lägga ut sig för en omkörning, kan man lika gärna bara be om ursäkt och direkt rätta in sig i ledet igen, för att bilen helt plötsligt inte går fortare än ett anfall av Tre Kronor.

De e skämmigt de! Kom in på jobbet strax före lunch...


Bestämde mig därför att nu får de vara nog, och kurade i Övik på fredagen. Snö, snö, snö... de e ju för roligt att vi får lite snö i vinter! Snöslungorna är slut och köerna på vårdcentralerna ökar i takt med att snöskottarnas ryggar ger upp, en efter en... Alla kan numera skriva sin egen "Snöskottarens Dagbok".

För er som missat den, hör av er, så mailar jag över en fantastisk betraktelse med verklighetsbakgrund.

När temperaturen dessutom nu går upp till minus åtta, (Heja Heja, snart är det sommar!"), så är det ju praktiskt taget blötsnö som kommer, i jämförelse med den kyla som varit senaste veckan.



Veckans förhöjda blodtryck
Ut å handlade med sambon på lördagen i vanlig ordning, tog svängen på Willys, de e ju min favvoaffär, om man nu kan tycka om eländet att handla. Blev prejad vid Coop av en kärring som kom norrifrån, brakande in i rondellen med destination Jysk. Andreas fick hålla fast mig för att jag inte skulle svänga in på Jysk istället, parkera bredvid henne och snällt vänta tills hon gått iväg och därefter ge henne en liten inristad lektion på motorhuven, "MAN HAR FAKTISKT FÖRKÖRSRÄTT INNE I EN RONDELL!!!" Det skulle nog lärt henne en läxa...HA!

Men för husfridens skull, så får jag bida min tid och plocka henne nästa annan gång.. Jag vet ju var hon handlar..

 


MODO MODO MODO

Eftersom jag blev snuvad på en hel hockeyhelg, "Tack för den Tre Sopor", så fick melodifestivalens deltävling på lördagskvällen ge vika för Modo-Färjestad, och vilken match! Vilket ös, vilka mååål! 10-3, de va ett tag sen va! Inte ens SurSundström kan gnälla på den!

Nu laddar vi vidare på måndagens derby mot Timrå. Om sen Frölunda eller Luleå kunde åka på pumpen ett par matcher här nu också, så e de ju "klartt å betartt!" Hehe, den stavningen blev lite mysko..


Hörde förresten en intervju med Babsan på radion i veckan. Hon/Han beskrev där att "nakenchockerna man missar i Melodifestivalen, får man igen i OS-sändingarnas tighta trikåer, för här döljs inget och man kan njuta av både rumpor och bulor." Öhh.. Bulor??? Hyllades gjorde också svettiga hockeyspelare, med uppstyrda hjälmar a la Wernblom, på väg till duschen...

Ja, inte vet jag, men det får mig att inse att män som kollar in män, verkligen inte gör det på samma sätt som kvinnor kollar in män!!

 


Melodifestivalen
Hade tippat Jöback i final, sen vet jag inte om jag helt missat att Pernilla Wahlgren skulle delta, annars hade hon nog varit med på finalplats i min prognos. Nu gick hon ju bara till andra chansen, så det hade ju inte stämt in ändå.

Lägger in en bild på gruppen Noll Disciplin, nyss utkomna från frisören, där de antagligen betalar 3för1. De e ju bara för söta, skratt...

 



Veckans företag
Tobaksbolagen har lyckats med bedriften att smyghöja cigaretterna utan att de höjs några ögonbryn i stugorna. Nu kan de ju vara så att vi rökare har så usel kondition, att vi inte orkar ifrågasätta att man sänker ett paket med en krona, fyller det endast med 19 cigaretter, istället för de ursprungliga tjugo, och därigenom tjänar en och femtio per sålt paket. De e bara å gratulera!

Känner genast att jag borde verkligen sluta röka, inte för att må bättre och leva längre, utan för att helt enkelt sätta dit de jäklarna! Mig lurar ni inte!

 


Lite nostalgi...

Vi pratade på jobbet i veckan om 80-talets gamla långfilmer. Ni vet dom där tre till tjugotimmars som man kunde hyra på VHS. Chefen hade sett Roots av Alex Hailey och vi mindes nostalgiska hur bra alla var och hur lite sånt det faktiskt produceras nuförtiden.


Jo men visst.., så på lördagen bänkade jag då hela hushållet framför tvn, för nu skulle de bli "kvalle" på tittandet här. Nu skulle jag visa cineasterna, som inte var med på det gamla goda 80-talet, att här blir det nu Filmtajm av en helt annan klass än dagens slit-å-släng-film..


När så Chiefs rullade igång, från 1983, så kände jag omgående att vissa saker... bör man bara minnas. Min familj  såg ut som ett gäng fågelholkar och stirrade lite frågande på mig, som om jag var helt dum i huvet. Filmen var blek, hade dåligt ljud och Charlton Heston hade huvudrollen.. Andreas meddelade snabbt: "Jag ger den en timme." Tonårssonen dröp iväg efter en kvart och Emsan sov..

Ja ja, jag erkänner att jag halvblundade nog en stund jag med, men 3 timmar och 20 minuter senare, så kunde jag konstatera att det var inte alls bättre förr, bara längre... Skratt..




Ha en mysig söndag!

 













































































































































 

 




Kommentarer
Postat av: Emma

Vaddå sov? Jag var den enda som var vaken! >.< Kanske dock också för att så fort jag lutade huvudet fick jag lov att springa på toa och snyta mig.. >.<

2010-02-28 @ 14:08:08
Postat av: Eva Näslund

Jag slipper snart snön... Sandra och jag åker till Tunisien på lördag!

2010-02-28 @ 17:25:49
Postat av: e

Ooo... så härligt! Det är precis vad man behöver efter den här vintern.

2010-03-01 @ 13:06:47
Postat av: Saras Inredning

Bara för att melodifestivalen och hockeyn är slut behöver väl inte du göra slut här? ...suck... saknar dina galna inlägg!!!



Kramkram/Sara

2010-03-18 @ 13:55:30
URL: http://katterochpasta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0