Kallt som helvetet å drakar på ICA...

Vill som vanligt kommentera helgens melodifestivalrunda. Citerar mig själv från den 5 februari: 

"Omgång 3, Göteborg: Darin och Alcazar  ....*gäsp*  Crucified Barbara lät kul, säkert andra chansen."

Inte så illa pinkat ändå va...  ;)   Guva ja e kaxig!

Nästa vecka går väl Noll Disciplin vidare och då kommer det att vara total tystnad på denna blogg... skratt..



19 grader kallt igår å de snöar... Hur mycket kan det snöa egentligen? Detta påminner om barndomens vintrar, som man minns alltid hade snövallar höga som Kinesiska Muren. Dessutom var det alltid klibbsnö, man släpade nästan de blytunga lovikavantarna efter sig, på väg hem efter en hård dags kojbyggande.

Likväl som sommaren på den tiden bara bjöd på sol och värme. Kan aldrig komma ihåg att det blåste och under de absolut sämsta dagarna så fick man stå på skuggsidan av huset och andas varmluft på utetermometern, för att få den lilla rackaren upp över 20 gradersstrecket, för det innebar att då fick man åka och bada.

Idag, 26 grader kallt, de e en sån dag man "går mitt i böxern!" Jämarns! Bilen varnade till och med för att det var för lite luft i däcken. De hade helt enkelt krympt och frusit ihop..


Just nu har jag kommit in i en period där jag känner mig sliten, de e bara jobba å sova, å handla mat å.... ja ni vet.

Gjorde en repa in på ICA igår kväll, lite folk och nästan inga köer. När jag kom till kassan med min lilla korg så stack det helt plötsligt in en överfylld kundvagn från sidan, som spärrade min väg fram till de köande paret före mig. In klampar en kärring, lämnar kundvagnen på tvärsan, för att gå runt hörnet och kika om det verkligen inte var en kassa öppen där borta också. Insåg snabbt att så var inte fallet och radade in sig före mig i kön med ett snett litet leende och kommentaren: "nähä, det var nästa kassa tack där också."

Blängde surt på draken, som nu tryckte på lite med kundvagnen, i bakhasorna på det stackars paret framför, för att kanske även här kunna avancera, i jakten på att få betala först av alla!

Plötsligt händer det! Kassörskan meddelar att "nu går det bra i kassan här bakom mig också" och Vips, så rasslar lilla Eva förbi tanten, till den färska, nyss öppnade kassan, med en helt fräsch och rask kassörska. Kärringen hann inte ens reagera, än mindre sno runt hela ekipaget med två veckors förnödenheter. 

När jag förnöjt betalade mina varor, så log jag mitt soligaste leende, tillbaka mot tanten, som fortfarande stod kvar i "looserkön".



Vem sa att det var trist att handla mat?
  =)



























































 

 




Kommentarer
Postat av: Andreas

Vi har iaf kommit så långt att ingen i personalen riskerar att bli biten.. :)



Denna får du bara pluspoäng för!

2010-02-24 @ 07:36:31
Postat av: Emma

Du var inte där.. Du såg inte hur jag höll tillbaka henne för att hon inte skulle hoppa på den lilla tanten och slita huvudet av henne med tänderna.. Det är tur att man blivit starkare med håret... Eh? Läs tyngre.. ;)

2010-02-24 @ 07:42:44
Postat av: e

Tre män satt och skröt över vilka uppgifter och krav de hade på sina fruar.





Den första mannen hade gift sig med en kvinna från östkusten och han hade bestämt ställt krav att hon skulle sköta disken och städa huset.

Det tog ett par dagar utan att han såg något, men på tredje dagen kom han hem till ett rent hus med disken diskad och undanställd.



Den andra mannen berättade att han hade gift sig med en kvinna från Dalarna. Han hade gett frun tydliga order att det var hennes uppgift att sköta all disk, matlagning och städning.

Första dagen såg han inga resultat, andra dagen såg han att det blivit lite bättre.

Tredje dagen såg han att huset var välstädat, disken klar och det stod en vällagad middag på bordet.



Den tredje mannen hade gift sig med en kvinna från Norra Sverige. Han hade sagt till henne att hennes plikter var att hålla huset välstädat, diska, klippa gräsmattan, sköta tvätten och varm mat skulle stå på bordet varje dag.

Han sa att första dagen såg han ingenting, andra dagen såg han heller ingenting.



På tredje dagen hade svullnaden lagt sig såpass att han kunde se lite på ena ögat.



;)

2010-02-24 @ 08:28:49
URL: http://elakaeva.blogg.se/index.html
Postat av: S

Hejja hejja, man ska låta de med mindre varor gå före. Man ska inte träga sig före dem med mindre varor! Det är ju då som draken kommer... (a)

2010-02-26 @ 18:50:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0