Grekland & DD-kupor = Morotskaka

Eftersom sambon bytte jobb i våras, samma vecka som de nya företaget lade ut årets semesterlistor, så var det inte läge att vara kaxig och motsträvig gällande semesterplaner, utan han fick vackert nöja sig med det som blev över, dvs tre härliga veckor från den 25e juli och framåt.

Sen semester kan ju vara fint, men för att inte riskera att höststormarna ska svepa in över vår efterläntade ledighet så bokade vi in en tripp till Grekland för säkerhets skull. Det handlade inte bara om att sol och värmesäkra rekreationstiden då det också ofta är enda chansen att vara helt fri från mobil, mail och jobbprat.

Klartt å betartt!! Grekland fick det bli och med anledning av detta också en liten shoppingrunda på stan i jakten på en en ny bikini och några svala solklänningar.




Nu är just klänningar ingen direkt bristvara i min walking closet (läs gärna klädkammare med tillhörande klädstång varav de högre hyllorna är packade med resväskor, skridskor och julgransbelysningar som trängs med kylbagar, fotbollar och annat bra att ha som inte ännu själva promenerat ner i förrådet.)

Sist jag räknade över de svarta blåsorna på rad så uppnådde de det högaktningsfulla antalet av 38! Varav nu alla inte lämpar sig för sol och bad utan passar mer till tjusigare tillställningar under kvällstid. Behöver jag tillägga att sambon alltid svarar: "ta en svart klänning" på min fråga om vilken klädkod ett kommande evenemanget har??

Ja, nu sitter inte heller flertalet av dessa klänningar riktigt som förr och med handen på hjärtat så är anledningen till detta ingen större gåta, då vågen suckat allt högre för varje gång jag brukat den och jag till sist, bestämt men diskret puttade fanstyget in under badkarskanten.

Men, det som göms i snö...  (och även under badkaret..)  kommer förr eller senare fram och vill du verkligen veta den nakna sanningen...  Ja, då ska ge dig ut och prova bikinis!!!



Mellan hopp och förtvivlan, skratt och gråt, sänder dottern in den ena bikinin efter den andra in i provhytten. Under fullständig tystnad och utan att ens kasta in ett öga, levererar hon mig årets färger med knytband, rosetter, halterneck, trekanter och bandå. Allt passar likt en yxa i huvudet. Bågar, spetsar, ränder och psykedeliska blomjävlar.. och push-ups... skratt push-ups!! 

Jag förvandlas så sakta till ett svettigt grymtande monster. Spottar, svär och förundras samtidigt över att ingen ännu skjutit mig på öppen gata av ren barmhärtighet.



Detta är inte vackert.. och definitivt inte praktiskt. Mitt nästa karriärsmove blir inom baddräktsbranschen. För det måste ju vara möjligt att tillverka en bikiniöverdel för dem som faktiskt har bröst?? Och om jag nu begåvats med ett par rejäla rattar så kanske jag ändå inte vill ha en överdel som täcker både hals och navel?

När ilskan lagt sig, primalskriken ekat ut och tårarna torkat så fanns bara en utväg, slita med sig ett par reaöverdelar i hyfsad färg och omgående styra kosan till Waynes Coffehouse för att bänka sig där med en stor smaksatt caffè latte och tillhörande morotskaka.



När vi så sitter där min dotter och jag, smuttar på kaffet och glufsar i oss kalorier, så skrattar vi naturligtvis åt grekerna, som kommer att få möta en topplesspingla i år som de aldrig förr har skådat. Inte ett öga kommer heller att vara torrt när de inser att hon dessutom kan kasta upp bomberna som axelvaddar för att även bli brun på undersidan om så behövs!!   ;)



Ni glömmer väl inte bort att ha semester!!  Simma lugnt.....  =)








































































 

 

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0