Vinglas i tvättmaskinen och morsan in på torken..

På lördagsmorgonen kom Lilleman ut på balkongen, där jag satt med en kopp kaffe och dagens första cig. Han tittar misstänksamt på sin mor och frågar: "Hur mår du?"

"Fint", svarar jag. Sonen undersöker mig fortfarande med en forskande blick när han tillägger: "Det ligger ett vinglas i tvättmaskinen!" Här ser jag samtidigt hur han tänker att är det formodligen blivit dags att skicka in morsan på torken...

Jag vet, att det INTE är jag som placerat ett vinglas ovanpå tvätten i den öppna toppmatade tvättmaskinen. Och om det inte är jag, så lär det utan större tvivel vara den på fredagskvällen lite lätt förfriskade sambon, som firade in sin semester och att han äntligen också får vara ledig.

Sambon nekar sig förståss hes och ville inte ta på sig ansvaret för händelsen. Lilleman spänner ögonen i mig och jag ser att han redan har dömt mig och utan rättegång. I samma veva kommer Kimpan in skrattande och erkänner att det var han som glömt glaset där på natten, då han på väg från datorn till diskmaskinen fick lov att göra ett litet "pitstop" i badrummet.

Vissa spelar sitt dataspel med stil då tydligen lite ost och vin går utmärkt till kampen att erövra världen. Från och med nu går sonen under namnet Napoleon..  ;)




Så skönt, tänkte jag, som faktiskt tvivlat lite på om det ändå inte var den förvirrade mamman i alla fall. De som känner mig väl skulle ju inte höja på ögonbrynen.  ;)

Samtidigt slår det mig, min son dricker vin? Ja, han har ju faktiskt åldern inne för att få handla på Systembolaget.





























 

 

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0