Fillunch hos mamsan..

Fillunch hos mamsan på stora altanen, som för övrigt består av möblemanget tre bordsgrupper med tillhörande 17-23 sittplatser.

 

 

Mamsan i köket och Wille i vardagsrummet, som vanligt renoverande och iförd blåställ. Jag plockar ut på bordet för lunchen. I köket får jag tre exakt likadana, lätt begagnade tallriksunderlägg i handen.

 

Mamsan:  Ta dom här tre. Det står namn på dem. Willes är så smutsig så den vill jag inte äta på.

 

Jag: Har du märkt underläggen?? 

 

(För den som inte är insatt, så märker min mamma ALLT med tillhörighet, skålar, plastbyttor, kläder, u name it. Du Kan hitta en gammal färgpyts i källaren med namn, adress och telefonnummer, utifall att man skulle tappa bort den full med lingon i skogen. När jag var barn så stod det EVA bak på ryggen på alla mina dockor och så även under mina skor...

 

Mamsan:  Naturligtvis.. Wille får äta på sitt. Han har trycksvärta på det. Så är det när man måste läsa tidningen med hela armen...

 

 

 

Jag skrattar och passerar meckande Wille på väg ut till altanen.

 

Jag:  Var ska jag duka?

 

Wille:  Det spelar ingen roll.

 

Mamsan från köket:  Duka längst mot dörren!!

 

Wille:  Sätt mig på ena sidan, men jag ska ha stolen som har överdrag. Flytta den till andra sidan och ställ mammas bredvid. Hon ska ha den med extra kuddarna. Du kan sitta på andra sidan.

 

Jag studerar bordet, som för närvarande har tre stolar. Lägger underläggen på plats och börjar att flytta om stolarna. Parar ihop underlägg med rätt stol och vänder in i köket.

 

 

 

På vägen in igen hojtar mamma från köket:  Jag vill inte sitta mot dörren!

 

Jag vänder ut igen och flyttar mammas stol och underlägg till andra sidan.

 

Wille:  Jag kan sitta på andra sidan.

 

Mamsan från köket:  Jag kan sitta på samma sida som Wille!!

 

 

Jag kastar ut underläggen på bordet, vänder mig till Wille och säger: Se, nu har jag bara busat till det! Nu får ni själva leta stol och underlägg, så får vi se hur det går..

 

 

Jag älskar er...  <3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




 

 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0