eDarling, Mötesplatsen & HappyPancake

Har en vän som är singel. Eftersom den senaste tiden varit en riktig "dry season" så bestämde jag mig för att hjälpa honom på traven till romans och tvåsamhetslycka. "Man ska inte lägga alla ägg i en korg" deklarerade jag och anmälde vännen till en rad datingportaler på nätet.   

 

Min vän köpte inte min idé så där direkt, utan det krävdes en del övertalning, mutor och hot för att få min vilja igenom. Vi diskuterade huruvida det är fult att vara singel? Lever man livet lycklig, stark och fri eller är man bara så jäkla trist att ingen vill ha en?

 

Och om man nu anmäler sitt intresse på en portal med andra singlar, är man då needy och desperat att finna någon att sätta ringen på? Jag hänvisade starkt till alla TV-serier som gjorts på ämnet. Det är väl knappast någon som tycker synd om brudarna i "Sex and The City"?

 

 

Att bli medlem på en datingportal är dock inte gjort över en kafferast. Sidor som eDarling kräver sin man (läs kvinna) och ett oändligt tålamod innan man kommit igenom de hundratals frågor man ska besvara om sig själv, sina krav på livet och den tilltänkta partnern. Får hon vara rasist, muslim eller ha gröna ögon? Är det smart att redan i ett så tidigt skede deklarera att hon måste vara renlig och noga med sin hygien?? Kan jag ha överseende med svartsjuka, grälsjuka och hypokondri? Spelar det någon roll om hon går på droger eller snattar på ICA?

 

 

Efter någon timme av glada skratt så var profilen klar. Här får man genast se matchande förslag och kan interagera med dessa genom att sända förskrivna frågor, gilla och flörta. Notera att du kan dock inte se vad bruttan svarat eller kolla in hennes profilbild om inte du blir en fullvärdig medlem! D.v.s. förbinder dig till en månatlig avgift på minst 250 spänn i 12 månader. Detta framgick då fasen inte innan man vände ut och in på sitt liv och tragglade frågor i över en timme. Då var det "hitta din partner kostnadsfritt" minsann!! 

 

Efter en rad nitlotter, som alla var gratis och kostnadsfria tills att man verkligen vill kunna kontakta en annan medlem, så hittade vi HappyPancake, ett gratis Lunarstorm för vuxna. =)

 

 

På Pannkakan kan man söka vänner, partners, lunchdejter eller tillfälliga romanser. Man kan samtidigt välja på transvestiter, transsexuella, pardating eller rentav redan upptagna spelare!? Jag skrattar konstant så att tårarna sprutar och kastar samtidigt en kärleksfull och tacksam tanke till min sambo. Inte för att detta inte låter spännande.. Skratt, men shit vilken rookie man skulle vara i sammanhanget.  ;)

 

Jag tror dock, att det öppnats en ny värld för min vän. På Pannkakan kan man nog hitta en och annan rolig kontakt att dela skratt med. Samtidigt kan det ju faktiskt leda till nåt mer...

 

 

Lycka till Darling!!  Jag önskar dig så all lycka i världen... <3

 

 

 

 

Kärlek är att han fluffar mina snusar...  <3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




 

 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0