Husmanskost & ett glas rött?

Hemma dividerar vi ofta om husmanskostens vara eller icke vara. Huruvida burkopotatis, såser på flaska, smarriga gratänger, grillat och snitzlar tillhör Husmanskosten 2012, eller om den endast erbjuder blodpudding, makaroner & korv, köttbullar och pannkakor. Eller var de sista tre barnmat?  ;)

 

 

För mig, som har burktelefonlinje till pizzerian på hörnet, kan redogöra för det exakta innehållet i alla femton Box to go på Asia Thai Palace och inte skulle titta två gånger åt en blodpudding om det så var det enda som erbjöds på en öde ö, så skulle ett singelliv antagligen bestå av Take Away, mackor och vätska.

 

Mitt kylskåp skulle inte eka tomt. Bakom Rosén och Breezern skulle man säkert kunna hitta en förpackning Choritzo med utgånget datum. Flyttade man på dessertosten skulle man skymta ett paket Lätta och en låda bredbar leverpastej.

 

 

Sambon tycker om blodpudding. Jag kan då för mitt liv inte förstå varför... Han äter den ostekt och  hastigt uppvärmd i micro med hallonsylt till. Jag tycker att den kombon låter lika smarrig som Samarin & Pepparkakor... Å andra sida äter sambons syster sin blodpudding med keso eller socker?!?

 

Jag har inget emot köttbullar och pasta. Om man nu får blanda upp det med lite wokgrönsaker och kanske kasta på en kall sås. Falukorven, den får dock landa på en macka.

 

 

Under våra diskussioner över veckomeny så har Kimpan konstaterat att morsan äter inget hon inte kan dricka rödtjut till och kanske han har skrämmande rätt?! Ett glas rött till pannkaka går ju bort, till soppan ja... Kan till och med sträcka mig till pyttipanna och en öl... skratt..

 

Efter semestern ska fru Van DerAasengå in helt för husmanskost. (läs torken...)

Hör gärna av er med tips!

 

 

(Recept med fiskpinnar och fiskbullar undanbedes..)

 






























 

 

 

 




 

 

 




Kommentarer
Postat av: Emma

Men då vet jag att de är bara att bunkra upp med matlådor och boka in tid hos pappsen till hösten då! ;)

Svar: Det är dock ingen som märker om vi lyxlunchar gumman! Skumpa och jordgubbar får man minsann inte paltkoma av... ;)
ElakaEva

2012-07-19 @ 19:03:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0