Sitter i mörkret och hör fotsteg som närmar sig...

 

Sitter på balkongen och det har börjat ljusna.. Hör snabba fotsteg nere på gatan. Kan det vara en inbrottstjuv, en "Walk of Shame" eller en morgonflanör som kissar hunden?

 

Kisar över räcket, i rosa morgonrock och håret på ända vill man ju inte riskera att frotteras med grannarna. Jag kan ge mig den på att det är någon av mina kollegor och utmanare i kilometertävlingen på Endomondo! Någon ivrig morgonlöpare, stavgångare eller hundrastare. Snörar på gympadojorna för säkerhets skull...

 

Hela våren har samtalsämnet på kontoret varit skavsår, benhinnor och lårmuskler. Vi har vaksamt och uppmärksamt noterat varandras skadelägen och rutiner, så nu vet alla att hundägaren inte gör någon morgonpromenad på sin lediga fredag och den som jobbar helg tappar fart. Den listige och med bra skor vinner!

 

Blev rätt förvånad imorse, när min 1a placering och ledning på hela 8 mil hade bytts till en silverplats med 6km upp till förstaläget igen?! Den jäkeln har inte laddat upp sina workouts, utan hållit på dem och till sist laddat upp en hel hög med kaloriföränningar och kilometer. Är inte det fusk, eller?

 

95 mil gjorda sen 1 april. Resultat: en viktökning på 4 kg!?

 

Som sagt, skulle promenader vara så nyttiga, så skulle väl ändå brevbäraren vara odödlig...

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

 

 

 

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0