Det är då man hoppas att det är en adrenalinstinn jävel, så att man får göra upp!


Vaknade upp imorse och insåg till morgonkaffet att jag inte hade några cigaretter. Hur det nu kan vara möjligt att göra en sån miss, man är ju ingen feströkare precis...

Efter morgonrutinen med kaffe och cig på balkongen, så är jag redo för alla eventualiteter, sotare, översvämningar och hopprepsälskande ungar på våningen ovanför. Däremot, utan den sedvanliga ritualen, så blir allt mycket svårare att tackla. Hela dagen är helt enkelt fördärvad.

Tog en snabbdusch, konstaterade i spegeln att idag var det bad hair day, fått en ungdomsfinne (läs ungdom?.., hur fan de nu e möjligt), på hakan och såg lagom blekfet ut. Uppsynen påminde mer om Magica De Hex än den lilla snärtan som borstade tänderna här igår kväll..

Kastade mig i bilen för att hämta Emma, bagageluckan fortfarande fastfrusen och öppen, plingar lite extra nu för att påminna mig om att den alltjämt är öppen och så kommer att vara, tills flyttfåglarna kommit tillbaka till dessa breddgrader igen.

När jag kommer till Hörnett och kör in i rondellen så svänger det ut en lastbil från Konsumsidan, rakt in i rondellen och spärrar av min väg, och det är då... då man slår på helljuset, lägger sig över signalhornet och bara hoppas... hoppas att han ska bli liiite irriterad och stanna sitt fordon. Hoppas att det är en sån där adrenalinstinn jävel som inte tål att bli tutad på, så att jag får kliva ur bilen och göra upp! Hänger ut genom rutan och räcker finger som en obstinat tonåring. För det är precis på den nivån jag blir, utan min dagliga dos av nikotin.

Men inte då... Fegisen fortsatte mot stan och jag gasade på lite extra över fabriksbron för att demonstrera att här kommer jag, och jag har faktiskt förkörsrätt!!


Fick en cig av Emma, rökte två innan jag gick in på kontoret. Började med en kopp kaffe oich var sen ut och rökte igen, men det spelar ju egentligen ingen roll. Dagen är ju ändå förstörd, morgonrutinen är rubbad och man bara vet att jämjävligheterna kommer att hopa sig, lätt utspridda över dagen.


Varit som en "Bitch from hell" hela dagen på jobbet. Blev uppringd och utskälld av två kunder på förmiddagen. Kände mig så irriterad att jag ringde upp en tredje kund och rappade upp honom. Stackarn, men nu kommer han i alla fall att betala sin oreglerade faktura till mig.  =)

Sa upp mig efter lunch. Min älskade Lolita kom in och frågade mig efteråt om jag var mycket arg, eftersom min röst hade ekat in på hennes kontor.



Nutrilätt till frulle i bilen, same fucking procedure till lunch, funderade på eftermiddagen om man skulle kunna blanda skiten med ren vodka, nån slags "sjuttilätt" skulle det bli... Skulle kanske få saker att lätta lite.. Hehe..


Tvärstannade till i Ullånger på vägen hem och inhandlade en 200grams Marabou chokladkaka.


Tänk så lätt livet kan kännas ibland... Mmmmmm...Marabou!  =)

























































 

 




Kommentarer
Postat av: Andreas

Oich vars tog den chokladkakan vägen?

2010-02-17 @ 21:17:03
Postat av: e

mmmmm...Marabou! ;)

2010-02-17 @ 21:24:20
Postat av: Emma

Det finns faktiskt kvar i bilen. Men Andreas, den är slut innan bilen kommer hem igen! ;)

2010-02-18 @ 07:58:47
Postat av: Sara

Pewh... vilken tur man slapp vara i närheten.



Jävla bagagelucka till att pipa då?!



Tycker det där med sjuttilätt låter betydligt bättre än den andra drycken :)

2010-02-18 @ 10:56:19
URL: http://katterochpasta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0