Fredag, Bävrar å Foppa...

Ja, men då spinner vi väl vidare då på nå helt annat... frrr..  ;)


Bara en liten notis, ang. föregående blogg, idag dök DHL-snubben upp och levererade tre paket till dörren!!  =) Han såg jämarns sur ut. Jag önskade honom glatt en trevlig helg! 
                                    
                                                       Solen skiner..., de e fredag.., och jag hade RÄTT!



De är nog nästan så att man måste tas ner på jorden lite...


Å togs ner på jorden, eller rättare sagt upp i luften, det gjorde jag igår kväll. Stod i badrummet och borstade tänderna i godan ro, när Emma smyger upp bakom mig och tvärsnusar mig i nacken. Ni vet, så där läskigt. Jag studsade rakt upp, spottade, fräste och drog naturligtvis ner tandkrämen i halsen...

Hade fortfarande halsbränna en halvtimme senare och Andreas rekommenderade då att jag skulle dricka vatten. Men vafan, då löddrar ju skiten!!

Det har faktiskt blivit lite av en sport här hemma, att just gå på mig. I lördags vaknade jag av en kamerablixt som brann av i fejjan. Slog upp ögonen till skrattet av Andreas, som utbrast att: "jag fick bara lov att fota dig, du såg ut som en bäver!!"   ..Eh,.. en bäver?!?  
Å då snackar vi inte "Nice Beaver" här INTE...    
 
                                                  Jooru.., då har man ju lätt för att hålla sig för skratt...




OS i Vancouver står för dörren och för mig brukar de flesta aktiviteter där passera, utan något större engagemang, förutom hockeyn då förståss. I år blir det till att sprätta ölen och chipspåsarna (Oops!..läs nutrilätten..), nattetid, eftersom det mesta kommer att utspela sig, ungefär när tidningsbuden kliver upp.

Tror att det blir ett par tuffa veckor, jag som är sååå kvällstrött. Hur ska man kunna hålla ångan uppe i en semifinal kl. 03.30?? Framåt tredje perioden lär det väl kvitta vem som vinner och om Foppa stukat tummen? Då snarkar jag i soffan..

Detta är väl de enda veckor man önskar att man skulle ha ett nattskiftsarbete, med att stillasittande övervaka en tråkig monitor nånstans...


Ja, The Foppa has landed i Vancouver, det e väl det viktigaste. Han hade tidigare idag 92,8% i en omröstning av Aftonbladets läsare, om vem som skulle bära svenska OS-fanan. Det säger väl en del... Den svenska OS-medaljen i ishockey ligger helt i händerna på honom, stackarn.. Eller är det att dra Tre Kronor över samma kam som MODO?

Ikväll blir det inte OS i alla fall, invigning 03.00, Nej tack! Väntar nog på Sveriges damer mot Schweiz imorgon.




Ha en trevlig helg allihopa!





























































 

 




Kommentarer
Postat av: Emma

Du vet att allt är inte en kamp mot dig utan det är en ganska jämn nivå av "hat-kärlek" i denna familj... Du är lika elak som alla andra.. eeh? (läs MYCKET ELAKARE!!!) Och inte lika kissemiss aktig som du nu varit i 2 år... Fråga vem som hellst som känner dig riktigt.. Alltså, A är inte inräknad.... ;)

2010-02-12 @ 18:45:48
Postat av: Andreas

Du hade bara två tänder som stack fram! Hur skulle jag kunna motstå frestelsen!?

2010-02-13 @ 12:24:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0