Skåningar, P4 och Shakira...

Helgen förflöt i sakta mak, eller den gick egentligen alldeles för fort, som vanligt...!


Siss på middag på lördagen, laddade självklart inför melodifestivalen på SVT. "Same procedure as every year", ja äre melodifestival, då tinar syrran fram. Finns ingen som är bättre att dela hatandet, risandet och rosandet med. Hon förstår verkligen hur viktigt det är med rätt utstyrsel i denna tävling och kan bara med en liten rynkning på näsan, döma ut en deltagare efter de första tre tonerna, utan att blinka. Det e kvaliteer de, när de verkligen gäller! Inte ett dugg intresserad av att lämna sin röst, utan älskar som jag, att hata att.. FEL LÅT VANN!

Det visade ju sig att någon Saida är jag ju inte, endast 50% rätt av finalisterna, men å andra sidan kanske det är hyfsat om man inte hört låtarna innan?

Hittade en ny favorit: Shakira, eh läs..Pritchard, (gick inte ens vidare förståss, va dumma folk är!) är nog den som kommer att spelas mest på dansgolven och säkert dra in en hel del stimpengar i radio. Det kommer naturligtvis de två finalisterna Ola och Karl-Fakir Jonsson oxå. De kommer att vevas i rix topp-sex-klockan-sex i måååånga veckor framåt. Har ni tänkt på det, att det är alltid samma jäkla sex låtar som bara byter plats i den topplistan? Ny musik, (eller åtmionstone sen ifjol) spelas om och om igen...

Har börjat lyssna på P4 i bilen på morgonen, till Emmas förtret. Förstår inte varför hon opponerar sig egentligen, eftersom hon alltid sover innan vi passerat Själevad, men hon säger att "P4, det har med åldern att göra." P4 går ju lite långsammare och där talar de också med en dialekt man förstår, (inte den jämarns skånskan som P3 envisas med att alla programledare ska utöva??) och man får som en bonus, hela tiden en omedelbar uppdatering på trafikrapporten. Ja, jag försvarar mig förståss med att efter Docksta finns det ingen radiokanal överhuvudtaget att ratta in, förutom P4 då, och de stackars människorna som bor inåt Kramfors, de lever i total radioskugga..


Kände mig förresten mycket smalare i fredags, efter en veckas Nutrilättsnusk. Ändrade dock uppfattning när vi slantade in en ny våg på Claes Ohlsons på lördagseftermiddagen. I och för sig så intogs det en hel del under fredagskvällen, men ändå?? Andreas hade dessutom mage att påstå att den nog var en glädjevåg, eftersom han tyckte att han i själva verket vägde mindre än han anat. Pytt! Bestämde mig genast för att den lägger på minst fem kilo och sen var det ju då fritt fram att stoppa i sig ALLT man kom åt under helgen, för det var ju inte såå illa som man trodde, eller?


Kände mig lite lätt illamående när jag vaknade på söndagen, men bjöd in mamma på fika, så var ju den dagen biff på kalorier den oxå!

Ny vecka, nya upptåg. Går in med liv och lust i den, för att säkerligen plana ut framåt torsdag, med ambitionerna och visionen med att vara "slank som en jakthund innan sommaren"...




























































 

 




Kommentarer
Postat av: Andreas

Jag hade 75 %..

2010-02-09 @ 21:06:53
Postat av: e

Ja, jo å du hade Dogge som favorit.

Var han med överhuvudtaget? ;)

2010-02-09 @ 21:10:54
Postat av: Andreas

Jag sa ju att jag hade 75 %.......

2010-02-09 @ 21:11:18
Postat av: Mmm

Tack för en trevlig kväll i melodifestivalens tecken. Och visst är det ganska roande att sitta i tv-soffan och "dissa" de medverkande. "Hur kan man uppträda i baddräkt?" "Vilken gräslig frisyr!" osv. = )

2010-02-14 @ 13:32:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0