SMS och Aloe Vera...

Slösurfade imorse och hittade då en vansinnigt rolig blogg: www.felsms.com där alla kan lägga upp sina felskickade sms med svar. Det kom mig att tänka på hur många sms man skickat fel i sina dar och som oftast då på grund av för mycket promille i kroppen. Skickade ett sms till min exman i våras, då Emsan och jag var i Turkiet, där jag kärleksfullt beskrev min längtan efter nuvarande sambon och precis hur jag skulle ta igen det när jag kom hem. Nu var det väl lite tur i oturen att det landade hos just exmannen, som känner mig väl och bara skrattade åt eländet.

Tycker att med teknikens framfart och när man nu snart kan styra hela hemmet och sitt liv med denna lilla manick "mobiltelefonen", så borde man väl ändå vid det här laget, kunnat peta in en alkomätare på den jäkeln?? Man blåser i lilla hålet på sidan, får upp ett litet pip och ett meddelande att: "Nähhä du, de e nog dags å nyktra te lite först!" Så många samtal som aldrig skulle blivit utförda och så många sms som aldrig skulle landat hos fel mottagare... Det enda nummer som skulle kunna användas, utan att genomgå nykterhetskontrollen först, är naturligtvis nödnummer och till taxi. Skratt, tänk då de stackars människorna på taxi, hur mycket shit de skulle bli tvingade att lyssna på?



Dottern var på Aloe Vera party igår kväll. Aloe vera party? Existerar homeparties fortfarande? Dessa sektmöten, där man bland annat skickade runt burkar med schnäpplock, så att ALLA fick prova på att schnäppa dessa fantastiska uppfinningar.

Halleluja momentsen avlöste varandra och den som dessutom stod för fikat, hade sprungit på mest partyn innan så att den då kunde tvinga alla dessa tidigare värdinnor att återbetala besöket, fick en asfin gåva, ..läs burkjävel, helt gratis! Det var ingen dålig gåva, då en helt vanlig plastburk av detta märke kunde kosta flera hundralappar.
Det var lite klass på leftovers-förvaringen på den tiden!

Golden Products Super 10, var ett annat populärt tema, där man till och med hade filmvisning med på partyagendan, där det påvisades att om man köpte detta rengöringsmedel, vilket kunde användas till ALLT och även så invärtes, så blev man genast en rik och vacker familj, som hade både råd att köpa båt och åka på exotiska resor.


Trodde att såna sammankomster var mer eller mindre utrotade idag, då man istället bloggar, fejjar och twittrar på för glatta livet, för att på så sätt meddela sin närmast sörjande att "jo, jag lever fortfarande."



Ha en bra lördag alla!



Å Grattis Larsa på födelsedagen....  <3

















































 

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0