Dream as if you'll live forever - Live as if you'll die today!

Jag har en stor tavla i badrummet föreställande den sedan länge avlidne skådespelaren James Dean och citatet " Dream as if you'll live forever - Live as if you'll die today". Den svarta tavlan i sig är billig alldaglig konst man finner i var och varannat hem idag och det var själva texten som fick mig att slanta in konstverket.

Efter mammografi och följande operation våren 2007 bestämde jag mig för att leva varje dag, att aldrig spara något till senare eller vänta till en annan gång. Livet är alldeles för kort och du vet aldrig vad morgondagen har på agendan.


Låter allvarligt, jag vet, men jag hör alltför ofta de som väntar...


Väntar på semester, jul, nästa år, bättre tider, bara vi gjort bort det här.., nästa vecka ska vi kanske... Varför vänta och leva sen, när livet rullar på för fullt precis just nu?


Lev alltid idag, ta ett bubbelbad och ett glas vin trots att det är måndag, åk iväg på en weekendresa fastän det inte är semester, ha picnic i parken och hoppa i höstlövens högar, stanna till och lyssna på fågelsången, lär dig spela piano, dansa salsa och tala italienska.


Gör det idag - Älska, skratta och tala om för dina nära hur mycket du tycker om dem! De finns de som väntat alldeles för länge...



Kram till er alla.

Solen skiner idag - Carpe Diem!!  =)



























 

 

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0