D-Day: Pass, Körkort och P-Piller....

Hämtade ut nya passet i veckan. Dagen innan mitt körkort slutade att gälla. Kan det vara ett tecken på D-Day när man inser att alla identitetshandlingar går ut på samma dag, lika som plötsligt maskindisktabletterna, sista kartan med P-Pillren och även så receptet tagit slut?

 

Just nu får jag inte köra bil, men det är å andra sidan många tacksamma för.  =)

 

 

Sprang hela vägen från jobbet till Trafikverket för att hinna ta det jäkla körkortsfotot innan stängning. Trafikverkets kontor, som för övrigt ligger med öppettiderna stängt heldag, öppet 10.00-14-00 varav lunchstängt 12.00-13.00, stängt heldag, öppet förmiddag etc..

 

Kom dit svettig och ful, 10 minuter före låsning. Tanten i receptionen blängde på mig och tittade menande på klockan, insåg väl att nu blir det eventuellt två minuters övertid här, och hänvisade mig surt till fotobåset.

 

Jag tänkte för mig själv att skit samma hur jag ser ut på fotot. Hur ofta visar man det ändå? Äntrade båset och satte mig till rätta. Då ringer telefonjäkeln i ryggsäcken utanför. Stred med mig själv under tre fotograferingar, att svara med risk för att om jag vänder mig om och böjer mig snabbt ut för att hämta mobilen untanför skynket så blir det antagligen rumpan som kommer med på fotot, alternativt att låta den redan bistra tanten där ute lyssna på min ihärdiga telefonsignal.

 

Jag bestämde mig för det senare och tro mig, hon var inte alls muntrare när jag signerade, beställde mitt körkort och önskade henne en trevlig kväll, tre minuter före stängningsdags...

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




 

 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sis

Hehe... nästan kissfart på den fotograferingen.. ;)

2012-08-16 @ 17:30:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0