Du skall inga andra gudar hava jämte mig...

 

Nu har LCHF-prylen kletat av sig på alla i hushållet, inte en brödskiva, makaron eller ynka riskorn så långt ögat når. Baconoset letar sig ut över Storgatan och man ser folk vända sig om nere på gatan för att se efter vilken hamburgerkedja som flyttat in på överstan.

 

Vissa av medlemmarna i sekten utnyttjar då situationen lite extra vad det gäller fettet och dränker sin kyckling i gräddiga såser eller creme Fraiche, med motiveringen att fett (HF) inte är fel. Överste Kolhydratgestapo tillrättavisar och instruerar med faderlig ton vad som är brukbart och tillåtet utan att synda.

 

Jag är en ofrälse, dvs äter Nutrilätt till frukost, pastasallad till lunch och därefter en brakmiddag i LCHF-stil. Vilket resulterar nog i att min kropp inte riktigt vet om den ska tappa nåt kilo eller lägga på sig ett par extra...

 

 

"Du skall inga andra gudar hava jämte mig", ringer någonstans i mitt bakhuvud...  ;)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0