Fredagsfilurande med helgkänsla och Tonfiskwraps

Hittade Fiberhusk på Vivo i Sund häromkvällen, vilket resulterar att jag nu har ett bindningsmedel i matlagningen likt potatismjöl. Gjorde wraps med tonfiskröra, vilket var en favorit. Lånat bilden från LCHF.

 

 

 

Wraps för 2 personer:

3 Ägg

6 msk Grädde

1 msk Fiberhusk

Krydda med Örtsalt och Oregano

 

Vispa ihop allt och låt vila ett par minuter. Stek på bägge sidor på medelhög värme i smör/rapsolja. Låt svalna innan dom skall ätas. Funkar att förbereda långt innan och förvara i kylskåp.

 

Ingredienser till röran för 2 personer:

1 dl Creme fraiche

1 tsk Majonnäs

1 tsk Sambal Oelek

Salt & Peppar

1 msk hackad Kapris

1 finhackad Scharlottenlök

1 burk avrunnen Tonfisk

 

Blanda ingredienserna till röran och vänd försiktigt ner tonfisken. Låt gärna stå och dra en stund innan den skall ätas.


Funkar att göra iordning innan och äta kalla till helgfrukost, lunch eller middag. Fyllningen går säkert att variera hur mycket som helst. Jag tänker rom, räkor likt ishavsröra eller tacofyllning med köttfärs eller kyckling.



Ps. Jo och jag vet att det inte heter Vivo längre, men för mig kommer också alltid Söderbergs kiosk att vara Söderbergs... ;)

 



Helg igen! Veckorna rusar på, snart är det bara måndagar och fredagar igen. Skönt med ledighet i alla fall.



Ikväll kommer grabbarna! Saknar dem.. <3



Kanske jag kan lura dem att ta en liten cykeltur med Mamsen...  ;)
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0