Gula leden går inte via Kina...

 

Trampade runt gula leden idag. Minns med fasa hur man tvingades genomlida den rundan på skolans friluftsaktiviteter. Mina klasskamrater och jag var alla säkra på att den var 9 mil lång när vi svettiga och med skavsår på skavsåren stånkade runt Åsberget på 80-talet.

 

Idag var det faktiskt en riktigt trevlig tripp på 9 km med fantastisk utsikt. Runkeeper mätte upp en höjdstegring på 210 meter. Kanske det till och med kan resultera i en viktnedgång på nåt hekto?  Vågen visade imorse hela 2 kg mindre än för två veckor sedan...  =)    Kanske jag nått min målvikt redan innan nästa sommar? Tvivlar dock på att anfallet kommer att hålla i sig så länge...

 

 

Lider inte så mycket av att vara utan körkort. När Kimpan ska skjutsas till Mellansels tågstation för att åka kl. 02.09 till Kiruna på söndag natt så är det ingen som förutsätter att Mamsan tar nattskiftet...  ;)

 

Viktigt info: Tåg från Umeå och Öviks Centralstationer till Kiruna går för övrigt ner till Sundsvall för att därefter börja kämpa sig norrut...

 

 

Sambon konstaterade via information på Aftonbladet.se att ägg är nu lika farligt som att röka. Ett ägg om dagen påverkar åderförkalkningen lika illa som att röka 20 cigaretter. Han såg lite blek ut när han insåg hur många cig han dragit i sig under veckan. Antagligen fler än mig, som då är rökaren i familjen.

 

Skratt, detta kan nog resultera i både tvivel och diverse avhoppare i församlingen...  ;)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0