Inte överviktig, bara "underlång"..

Under hela mitt liv har vågen stretat upp och ner, växelvis med de attacker och tillfälliga ryck jag fått med diverse träningsformer och dieter. Jag vet, jag har lätt att lägga på mig extra kilon och oavsett om det nu är genetiskt, brist på karaktär eller en osund relation till mat så är dessa kilon rätt jobbiga att dras med.

 

När samtalsämnet kommer upp så hör jag alltid andras kommentarer som: "Tänk om de då kunde lägga sig på brösten", "Ja, jag skulle nog ta några extra hekton på rumpan" och "Varför landar allt i ansiktet?".

 

På mig så sitter mina kilon överallt. Jag är liksom jämnfodrad över hela kroppen och skulle inte kunna välja att ta bort eller lägga till ett kilo någonstans.

 

Däremot så har man ju inte begåvats med fotomodellslängd, är nog en hysat liten kvinna med mina 164 cm i strumplästen. (Sträcker jag på mig eller det ska räknas BMI så är jag minst 165!) Därför så skulle jag uppskatta om diverse överskottskilon kunde välja att sätta sig på längden.

 

Fast vid närmare eftertanke, om 1kg skulle resultera i 1cm så skulle jag ökat från 164 till 189 cm på fyra år!! Skratt, ge mig nåt år till så har jag vuxit om Lilleman! Med lite träning skulle man kanske bli en hyfsad basketspelare på gamla dar...

 

 

Kanske inte den bästa lösningen, men tanken slår mig ändå att jag eventuellt inte är överviktig, bara underlång... ;)  

 

 

Ha en superlördag mina vänner!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0