LCHF, Viktväktare eller ISO - Vilken religion tillhör du?

Doften av fräsande bacon sprider sig genom lägenheten. Fläkten, som enligt bovärden ska fungera korrekt om man öppnar ett fönster i ett angränsande rum, brummar på utan att fylla sin uppgift.

 

Medan Baconfettet sakta sätter sig i möbler, gardiner och mattor så inser jag att nu är det dags igen: Sambon har startat LCHF-racet än en gång...  

 

I samma takt som kilona smygit sig på mig så har de dessutom speglat av sig på sambon. Min lösning på problemet är att äta mindre, hålla ner på fett och socker, medan sambon går in för fett och skyr kolhydrater. Förstår ni då hur middagarna i det DerAasenska residenset ska se ut framöver?

 

Sambon skyller på att han inte har någon karaktär, vilket stämmer. Finns det så äts det! Här snackar vi om grabben som på nattkröken är beredd att sälja sin själ för en halvsladdrig pannkaka med nutella vid Svenska kyrkans informationsstånd utanför O'learys.

 

Jag är dock fullt övertygad om att jag lider av någon slags falsk bulimi; hetsätning utan efterföljande kräkning.

 

 

När nu oset av bacon hänger sig kvar i hår och kläder, så vill jag bara förklara varför jag kommer att lukta likt en gammal cowboy på jobbet....

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




 

 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0