Lillelördag & Skåpsupning...

Kimpan har äntligen kommit hem... <3  med 14 dagars tvätt till mamsan..  Pratar fortfarande "Örnsköldsvikska" (eller Domsjömål) då, tack å lov!!  Vänder på måndag igen och drar till Abisko för en veckas fältkunskap i den norrländska floran. Så det är bara att tvätta på liksom..

 

 

Ser fram emot skolstarten till veckan då det blir vapenvila på nätterna. För vem orkar kriga natten igenom för att sen sova i skolbänken?!  Shit, då får de åka till pappa...

 

 

Lillelördag då och med 22 grader i skuggan. Jag bestämde mig för ett glas Ros'e, "all rules are off på onsdagar" och böjde mig in i kylskåpet för att skvimpa upp ett glas av den stående bag-in-boxen därinne. Sambon kom förbi och tittade misstänksamt på mig:

 

"Skratt, det lät som att du kissade i kylskåpet!"

 

Jag svarar lugnt, "Nej Älskling, det här är vad man kallar att skåpsupa..."

 

 

Samobon gick på morgonpromenad kl. 06.00 SHARP imorse. Jag vinkade av honom från balkongen med morgonkaffet och en cig. Jag drog fot-kortet som ursäkt... *gäsp*

 

 

För övrigt, har vågen lagt av. Den visar "LO" vilket betyder lågt batteri. Förra gången detta utspelade sig bytte vi batteri tre gånger och köpte därefter en ny våg. Kan det vara ett tecken?!

 

Tror i alla fall att man kan utnyttja den här situationen...  ;)

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




 

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0