Ok, jag erkänner... jag har gått med i sekten!

 

Har bestämt att jag ska ge LCHF-modellen en chans. Det är ju inte så att någon annan diet fungerat så där övertygande, så varför inte?

 

De som känner mig väl skulle hålla med om att jag är en eldsjäl, dock växlar föremålen för min entusiasm ganska snabbt. Så blir nog också fallet med LCHF-grejen: Shit, det här kan man nog göra massor av och utveckla till sin egen modell!!   =)

 

 

Idag har sambon och jag bakat LCHF frukostmuffins. Man kan nog annars lätt få skörbjugg av LCHF-modellens Ägg & Bacon Frulle. Så varför inte stoppa dem i en muffin istället?

 

12 rejäla frukostar blev det:

 

Frukostmuffins: Blanda 10 st ägg med 1 dl grädde, 200 gr riven ost och 100 gr urvattnad keso och rör ihop till en smet. Klipp eller strimla 2 pkt bacon i små bitar och knaperstek. Låt svalna en aning. Blanda ner baconet i äggröran, tillsätt en kruka finhackad persilja och häll på muffinsformar. Bra och stadig modell på formarna ska det vara. Grädda i ca 20 minuter i 175 grader. Höj sedan ugnen till 225 grader och låt de stå några minuter till för att få fin färg.

 

 

Vi gjorde dessutom en smarrig LCHF Tacogratäng till middag!

 

Tacogratäng: Stek 500 gr köttfärs med 1 gul hackad lök och 4 st pressade vitlösklyftor. Krydda rejält (å då menar jag rejält) med Chili, Paprika, Vitlökspulver och Spiskummin. Blanda i 1 dl tomatpuré. Släng köttfärsröran i botten av en gratängform. Lägg 2,5 dl riven ost över den och toppa med en äggstanning gjord på 2 dl Crème Fraîche och 2 Ägg.

 

20 minuter på 200 grader, sen vare klart!

 

 

 

Enkelt och gött, jag kan nog köpa detta...  =)

 

 

Och nej, detta ska INTE bli en matblogg...  ;)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0