Pappsen, Runkeeper å en jäkla massa Coleslaw...

 

Lyckades få till en sittning hos pappsen igår. Inte alltid så lätt, se "En stressad pensionär", men han klämde i alla fall in mig mellan två stinkefiskpartyn, bowling, grillmästaruppdrag på Naturens dag, begravning och en boulematch.

Sambon och jag promenixade dit och fick ytterligare 7 fina km på Runkeeper.  Ja, jag vet att det Runkeeper inte är en tävling, men det är alltid roligt att ligga i topp av sitt Street Team. För de som ligger före drar jag fot-kortet...



Leftovers igår från onsdagens hamburgare.  Enkelt och skitgött!! Gjorde Coleslaw till. Måste varit något vrickat med receptet (1kg vitkål!!) för nu blire Coleslaw till allt fram till julskinkan...

Hamburgare av köttfärs, ägg, dijonsenap och kryddor. 

Toppa med smält ost och knaperstekt bacon.

 

Coleslaw:

1 kg vitkål
1 rödlök
2 1/2 dl majonäs
2 1/2 dl crème fraiche
1 msk dijonsenap
1/2 tsk örtsalt
1/2 tsk grovmalen svartpeppar eller vitlökspeppar
 
Finstrimla vitkålen och finhacka rödlöken och blanda ner dem i en stor skål.
Blanda ihop majonnäs, crème fraiche och dijonsenap. Rör ned smeten i kålen och löken. Beroende på hur mycket du tycker om majonnäs kan du ändra på proportionerna mellan majonäs och crème fraiche.
Krydda med salt och peppar.
 


Insåg dessutom att jag glömt köpa majonnäs så den fick jag också sno ihop. (med rätt tvivelaktigt resultat..) Egen majonnäs.. Skratt..jag börjar bli en riktig husmor..

 

Ha en toppenfredag!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sambon

Du glömde Worcestershiresås och finhackad rödlök i hamburgarna :)

Svar: Ja just det. Hade inte koll på burgarna då du är grillmästarn... <3
ElakaEva

2012-08-26 @ 10:33:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0