REA-rundan och Battleship 2012

Gjorde REA-rundan på stan igår. Förr brukade REA göra mig upprymd och glad. Man fyndar och köper, ofta sånt som fortfarande efter nåt år hänger i garderoben med prislappen kvar, men ack så roligt att botanisera bland kläder, skor och underkläder för halva priset av ingenting.

 

Numera är det mest varmt och svettigt. Kläder i rader som trasslat in sig i varandra och tappat sin galge. Dessutom har provhytterna blivit mindre och fått en starkare belysning. Ett litet tips här är att sätta in färgade speglar och dämpa belysningen en aning. Det minimerar risken att se ut som en blekfet sumobrottare.

 

Det som på galge eller provdocka ser ut att vara ett hyfsat kap i rätt storlek visar sig alltför ofta vara för litet, snävt och felsittande. Med tårarna brännande i ögonlocken, magen indragen till ryggraden och hysteriskt snurrande runt runt i hytten för att se alla vinklar i alla speglar, så serveras man snart den nakna sanningen. Man ser ut som en kassler!!

 

 

Ett rent Kamikazeuppdrag alltså, om inte Sis varit med som vapendragare, psykolog och livscoach. Tack gumsan, du är min stödstrumpa!!  <3

 

Tre toppar och tre solklänningar blev det - å till halva priset av ingenting!

 

 

 

Jag beklagade mig naturligtvis ändå för sambon när jag kom hem, för att få lite tröst och kanske lite uppmuntran:

 

"Hur jag kan ha blivit så tjock? Hur kunde det gå så här? Jag fattar inte att du inte hivat mig över balkongräcket för länge sen?"

 

Sambon kramar om mig och svarar: "Du är för tung för det älskling.."

 

 

 

 

För övrigt, filmkväll igår. Någon som sett filmen "Battleship" med Skarsgård? 

 

James Hetfield (Metallica) kommer på besök för att invadera vår planet, maskerad som Bobba Fett och utrustad likt en Schweizisk armekniv. PRO räddar tillslut världen i ett tvättäkta Disney ending. USA saves the day...

 

För dig som tror att detta är en riktig "Armageddon", se reprisen på den istället.

 

Fotnot: Scenen där Alex Hopper bryter sig in på macken för att stjäla en Chicken Burrito är verklighetsbaserad. Övervakningsfilmen från det verkliga inbrottet kunde tidigare ses på Youtube och den klantige inbrottstjuven faller i verkligheten också ned från taket två gånger!!

 

 

 

Ha en supersöndag alla!!  <3

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




 

 
 



Kommentarer
Postat av: Sis

Alltid här för dig gumman! <3

2012-08-12 @ 10:41:12
Postat av: Eva Wiklund

<3

2012-08-12 @ 10:50:06
URL: http://elakaeva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0