Svett är fett som gråter...

Sambon: Jag funderar på att köpa en motionscykel...  

 

Jag skrattar:  Jaha och varför det?

 

Sambon:  Då kan jag cykla på den två timmar varje kväll.

 

Jag skrattar ännu mera:  Två timmar?!   Fattaru hur ont i arslet du skulle få?

 

Sambon:  Nä, två timmar funkar. Det skulle bara vara skönt att cykla.

 

 

 

Jag:  Du, jag lovar att du kommer att cykla 30 minuter första kvällen och säga att du ska utöka detta varje kväll, men de första trettio minuterna kommer att vara det längsta passet du någonsin gör, innan du slutligen kommer att lägga ner projektet helt och skiten ska stå och damma i vardagsrummet. Det funkar inte, tar för mycket plats.

 

Sambon: Jag behöver inte ha den i vardagsrummet.

 

Jag: Jaha och var skulle vi förvara den då? I klädkammaren eller? Kan ju inte vara så roligt att sitta där inne och cykla bland kläder och sportutrustningar..  (de sista som för övrigt inte används så flitigt i vårt hushåll).

 

Sambon: Jag kan ha den på balkongen. (lite irriterad för att han inte blivit tagen på allvar och fått medhåll i frågan).

 

Jag skrattar:  Å där ska du sitta och cykla, på väg till kyrkan! Skratt, du kommer att se jättekul ut, men du kan ju alltid välja om du ska ha uppför eller nedförsbacke. Bara att vända cykeln i valfri riktning...

 

Sambon:  Jag kan cykla i sovrummet...

 

 

 

Jag:  Du har ju en cykel i förrådet. Varför inte ta ut den och cykla dina två timmar på den?  Skratt, du skulle få köra till Husum två repor varje kväll!

 

Sambon viskar:  Jag tänker ändå köpa en motionscykel...

 

 

 

Ja, jag vet att jag är negativ, men jag vill verkligen inte att han köper en motionscykel för då måste antagligen jag använda den också, och jag HATAR att svettas...

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




 

 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0