Blodtryck och Helg x Mys x 2

Doktorsbesök igen i fredags. Ganska segdragen historia det här..


BT är ju som vikten, man kan liksom inte luras. Sitter i väntrummet, försöker slappna av och tänka vackra och stillsamma tankar, tillslut har man sänkt andningen och hjärtat så pass att när man så blir uppropad är man närmast skendöd. Går sakta in i undersökningsrummet och viskar knappt ett hej till sköterskan. Sätter mig till rätta utan att använda musklerna i kroppen. På med manchetten och likt förbannat slår mätaren i taket på den nu halvsovande patienten.


Fick några piller som ska sänka trycket nu, vi får väl se hur det ter sig. Petar i mig dem några dar och läser sen bipacksedeln för att se om man känner igen några biverkningar.. ;)


Doktorn föreslog att jag skulle sluta nyttja alkohol och jag höll med. Inga problem, sällan jag dricker starkvaror överhuvudtaget. Jag menar, vin räknas väl inte!?
 
 
Dubbelhelg, hade handlat, fixat och planat väg för en weekend i matchande rutiga pyjamasbyxor. Sovmorgon, frukost i sängen.. Ja, vad kan man mer önska av livet.. <3

 

 

Mera helg till folket!!

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sis

Jag bara äääälskar helg!! :) <3<3<3

2012-11-06 @ 09:36:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0