Firar vi julafton helgen före eller efter den 24e december??

Viftar vi med flaggorna och hyllar nationaldagen nån helg runt omkring den 6 juni? Knackar påskkäringarna på någon annan dag än Skärtorsdag? Firar vi någonsin julafton helgen före eller efter den 24e december??


Nä..., och varför kan då ingen informera bus eller godis-ungarna, alternativt deras föräldrar, att den importerade amerikanska aktiviteten Halloween infinner sig på dagen den 31a oktober. Varje år, utan undantag av helg, vardag eller väder.

Ska vi nu envisas med att gynna företag som Buttericks, Festprissen och andra kostym-skämt-butiker så håll er för Jack-o’-lantern skull till rätt dag. Låt också de som vill, få fira den svenska Allhelgonahelgen i stillhet och minnas de som inte finns med oss längre.



Ok, de är ganska söta de små monstren, men det kan bli ganska tröttsamt att ha dem "Trick or Treatande" 14 dar i sträck utanför dörren.

 

 



Själv hade jag rätt stressigt igår kväll då jag praktiserade Halloweentraditionen för vuxna:

 

 

Jag klädde på mig i finstassen, tog med ett STORT tomt vinglas och ringde på alla dörrarna i grannskapet.

 

När folk öppnade dörren sträckte jag fram glaset och gastade "Viiiin eller Vidrigheter?"

 

Jag undrar just vad mina grannar skulle säga om jag dök upp varje kväll i två veckor?

 

 

 

 

Snart dubbelhelg då. Halvdag på fredag och sedan blir det tända ljus, helgmys och pyjamas på fram till måndag morgon.

 

 

Ha en mysig helg allihopa!!

 

<3


 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0