Kassettsagogenerationen och alla vänner i sängen...

Sambon kan inte somna utan bakgrundsljud. Vi har alltid TVn (läs datorn) på i sovrummet med några avsnitt Vänner, som rullar in på nattkröken.


Jag är helt övertygad att detta är ett resultat av kassettsagorna. Ni vet de där banden + medföljande bok. Sagan lästes upp på bandet och vid pling så var det dags att vända blad i den illustrerade boken. Nu är jag övertygad om att sambon inte hade kassettband, hans sagor kom säkerligen i cd-form.


Intet ont om mina svärföräldrar. Detta var ett bekvämt sätt för oss föräldrar som inte hade möjlighet att varje kväll göra rundan med godnattsagor för alla våra telningar. Samtidigt, vem läser Kalle Ankas Fotografiska Expedition likt originalet?! Prova göra Harakuan var tredje minut. Du somnar inte ifrån uppgiften i alla fall...


Resultatet av detta blir att man i vuxen ålder inte kan somna utan TV-brus i bakgrunden. Helst nåt man känner igen och har sett förut, gärna två triljoner gånger. Jag kan nog lätt halka in i Guiness Rekordbok för att ha sett avsnittet av Vänner, där gänget spelar amerikansk fotboll på Thanksgiving, flest gånger av alla människor på jorden.


 
Och varför? Jo, kassettsagan och den medföljande boken har idag blivit Friends. Kassetsagogenerationen växer också upp och blir vuxna, men godnattsagan den hänger med!


 
Godnatt!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
 

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Jo nog var det kassettband även då:) men det blev både saga sen band med Bert !! Prova med öronproppar så du får sova;);)

Svar: Jag får prova det... =)
ElakaEva

2012-10-02 @ 20:13:13
Postat av: Sambon

Rättelse till bloggen: Det var kassettband. Som Gunilla aka Mamma skrev :) Älskar dig mamma!

2012-10-12 @ 19:15:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0