Kidnappning, shopping och X-MÄN..

Sprang IKEA-rundan i veckan, inga stora projekt, bara några bra-att-ha-pryttlar mellan kundbesöken i området.

 

Såg att de igen bytt entré på IKANO-huset. Innan de la in den gamla svängdörren så gjordes en gång i tiden ett besök med hela den Wiklundska klanen på Birsta.  Barnen var små och ledsnade ganska snabbt på smörknivar, bordslampor och frotté. Då X-mannen befann sig på samma intressenivå så bestämdes att Mamsan med Prinsessan skulle göra en tur till in i Kampradparadiset medan far & söner skulle besöka femkronors korvmojen och vänta in vårt shoppande.

 

Prinsessan, som nog var i sjuårsåldern, tyckte det var lika spännande med kuddfodral i fräcka färger som sin mor och mitt i florerandet på överkastavdelningen hörde vi båda ett skrik som skar genom hela IKEA. 

 

En mamma kan urskilja sitt eget barn bland 50 andra och jag hörde naturligtvis att det var Lilleman som skrek, hjärtskärande och oavbrutet. Med Prinsessan i handen galopperade jag likt en gasell över soffor, madrasser och nattygsbord. Tankarna gick till den stora dörren i entrén och jag var helt övertygad om att Lilleman skulle sitta fastklämd i den och man redan fått tillkalla brandkåren för att få loss honom. 

 

Därför blev jag väldigt förvånad när jag med andan i halsen kom fram och hittade X-mannen högröd i ansiktet och diskuterande med en bister vakt. Samtidigt som Kimpan såg vansinnigt kissnödig ut och Lillemans tårar rullade nedför kinderna. 

 

X-mannen vänder sig mot mig och ser både förbannad och lättad ut att se mig. "Här kommer hon! Hon kan förklara!"

 

 

Situationen som utspelat sig tog en stund att få grepp om: Lilleman hade hittat en liten reklambil utanför Teliabutiken, som då låg inne i IKEA-huset. Lilleman och Kimpan bestämde sig för att åka i den. När pappan ledsnat på körandet så klev Kimpan ur och blev omedelbart kissnödig. De skulle då gå för att uträtta behoven och därefter få i sig den där korven. Lilleman var av en annan åsikt och tänkte inte lämna förarplatsen för någon jäkla korv.

 

Efter en stunds argumenterande, hotande och mutande så bestämde sig X-mannen för att plocka med sig den lille grabben mot hans vilja och det var då Lilleman skrek som att kniven satt i honom. Pappan försökte dra ut honom ur bilen och bända loss hans små fingrar som krampaktigt höll i ratten, samtidigt som Kimpan pockade på uppmärksamhet för att få gå på toaletten. När vakten dök upp så tjurade Kimpan och ville inte medge för vakten att det faktiskt var hans pappa och lillebror, vilket resulterade i att jag då fick intyga att detta INTE var ett kidnappningsdrama, min X-man försökte inte stjäla ett barn och den lille parveln i bilen var helt oskadd.

 

 

Behöver jag tillägga att det blev en omedelbar hemresa och vi intog korven i bilen på vägen hem?  ;) 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0