Vågmästaren, Runkeeper Goals och Pappelucker...

Efter en del diskuterande och lobbande har jag nu övertygat sambon att använda halvlånga träningsfillsingar, (läs cykelbyxor för män), när han är ute och sportar. Håller värme, transporterar fukt och sitter som ett smäck!  

 

Sambon stretade länge emot och vidhöll att "du ser inte mig i såna där Pappelucker inte!"  

 

Väl inne på Stadium så ryckte han åt sig ett par, tittade sig skräckslaget omkring, som att han skulle stjäla dem, och vägrade att prova innan köpet. Jag motade in honom i provhytten och numera ser jag dem återkommande i tvättkorgen.

 

Så, om han nu inte slänger dit dem rena och oanvända för husfridens skull, så var det nog ett par praktiska träningsbyxor! =)  

 

 

Upp 0.2 på vågen igår. För att inte riskera samma öde denna morgon så testade jag stå längst fram på vågen, sedan längst bak (Jag hade INTE hälarna i golvet), balanserade på ett ben och därefter längst ute på kanterna, men NEJ, den jäkeln låter sig inte luras och jag står på samma vikt som igår.

 

Hade satt ett Goal på Runkeeper, att på 2.5 vecka rasa 6 kg. Har nu 2.9 kg kvar att förlora på ynka 4 dagar, så det blir till att öka takten här! Ät som en mygga och skit som en elefant?  

 

 

Det ser då ut som en omöjlig uppgift och jag kommer antagligen få upp en stor LOOSER skylt på skärmen med meddelandet att hädanefter får du betala för appen din tjockis!  

 

 

Men, det är väl smällar man får ta när man gapar efter mycket. (I dubbel bemärkelse..)  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0