Så går en dag och kommer aldrig åter...

 

Från den bästa dagen på året (läs; dagen innan semestern) och på en grisblink till vardag och jobb igen. Hallå!? Är sommaren slut och så även livet?

 

Nej, nu ska vi sätta upp mål för hösten! Vad vill man åstadkomma? Hitta utvecklingsmöjligheter, känna motivation och arbetsglädje, hinna med allt som är kul och sina nära och kära, ja det står nog högst på önskelistan.

 

Är arbete ett måste och vardag så trist? Nä, så varför gnälla över stimulans och utmaningar?  

 

Hade ändå en känsla av pyspunka när semestern var slut och allvaret drog igång igen. Solbrännan bleknade bara vid tanken på att årets höjdpunkt är över. Då gäller det att hitta kraft och energi! Planterade några olivträd i veckan. Plockade frön på Samos. Kanske kan jag skapa min egen lilla grekiska ö i skenet av stearinljusen i höst? Joo, jag lämnar för säkerhets skull några frön till mamsan, för att säkerhetsställa att det blir några plantor...  

 

Vi fortsätter att njuta av solens varma strålar ett tag till, grillkvällar, en dag på stranden och mys på balkongen. Ser fram emot kräftskiva i helgen med mina kära. Jag tar en klo för dig Sissan och hoppas du har skitkul på "Get Away"!

 

För övrigt, så brukar jag ju aldrig äta saker som tittar tillbaka på mig...  

 

 

Lev livet varje dag - Du är faktiskt i direktsändning!  

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

 

 

 

 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sis

<3

2013-08-12 @ 20:59:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0