Soy un chico å en tröttsam trekant ...

 

 

Jag delar numera säng med en spansktalande kvinna. En app, som sambon tankat hem, för att sig lära det spanska språket. Kvinnan mal ihärdigt på och sambon repeterar allt som sägs. På klingande spanska rabblar han nu varje kväll, att han är en pojke eller vill dricka vatten.  

 

Påtalade härom kvällen att jag inte var sådär väldigt intresserad av att få veta exakt hur appen fungerar eller få en dubbad översättning av ALLA fraser han just uttalat. Jag tror heller aldrig, att varken han eller jag, kommer att få användning av frasen "Jag är en astronaut" på något existerande språk.  

 

Påminde honom också om att det inte var så värst länge sedan han skulle lära sig teckenspråk och skulle ha mig att gissa alla de 300 tecken han på rekordtid tagit in. Även denna kurs utspelade sig i vårt sovrum.  

 

Det visade sig att det faktiskt bara var 1 enda tecken han kom ihåg av de 300, och det tecknet har varenda unge tagit till sig redan före skolstart och utan att ha tagit en enda kurs...

 

Fuck u 2 Darling, skulle uppskatta om det bara är vi två i sänghalmen framöver..

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

 

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0