Den som söker han skall finna.. om han nu försöker..

 

Som jag tidigare beskrivit vår klädkammare så är den inte direkt i kronologisk ordning, likt min mors förvaringsutrymmen. Trots åtskilliga försök att få ordning i oredan, så busas det alltid till på nån vecka efter uppstyrningsförsöken. För att inte det DerAasenska residenset ska behöva köpa nya sportutrustningar till varje säsong så försöker jag ju ändå att ha någon slags struktur, men då jag är den ende familjemedlemmen med den inställningen så liknar de 7 kvadraten mest Sodom och Gomorra.

 

Sambon som införskaffat sig nya täckbyxor ifjol, och endast använt dem en gång, hävdade häromdagen att han inte ägde några och därför behövde införskaffa sig ett par nya innan det skulle bära av på Kick Off med arbetskamraterna i fjällen. Jag påminde honom att det faktiskt fanns ett par sprillans i klädkammaren. Sambon gjorde sig en repa in i eländet, på hela 5 sekunder, och kom glatt ut igen med slutsatsen att dessa inte gick att finna.

 

Jag bestämmer mig för en egen upptäcktsfärd där inne och återvänder inom halvminuten med byxorna.

 

 

Sambon utbrister:

"Ja, men du har ju "Mamma-Radar"! Min mamma skulle också kunna göra likadant, men farsan, han har inte en chans liksom.."

 

Jag svarar lite dömande och med en lätt moderlig ton:

"Men herregud, det har väl inte med det att göra. Du gör precis som grabbarna, öppnar ett skåp och konstaterar att det du söker varken hoppar ut på dig eller finns längst fram på hyllan i ögonhöjd. Därefter stänger du skåpet."

 

Sambon, nu upprörd över att bli jämförd med sönerna:

"Likt Terminator går du in och läser av decimeter för decimeter, från golv till tak", samtidigt som han illustrerar sitt påstående med att härma ljudet av Star Wars ljussablar. "Du är läskig ibland."

 

 

Sambon rusar därefter iväg med täckbyxorna in i sovrummet och slänger in dem i garderoben. Där han antagligen måste söka efter demen gång till innan avfärd...

 

Jag ropar efter honom att jag måste i alla fall inte köpa nya vinterkläder eller badbyxor varje gång jag ska använda dem.

 

 

Han kommer ut i köket igen med ett vinnande leende och tillägger:

"Vem vet, de kanske inte ens passar i storlek, så jag bör nog köpa nya ändå..."

 

 

 

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sis

Hahaha.... Terminator-Eva ;)

Svar: Har bara en sak att säga om det; I'll be back! ;)
ElakaEva

2013-03-14 @ 13:20:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0