Älskade Mamsan, groggvirke och Kockens Lagerblad...

 

Häromdagen avslutade Mamsan vårt samtal med att hon inte hade tid att prata längre, då hon skulle ringa till Kockens Kryddor och klaga på lagerbladen. Nu visade det sig att det inte var lagerbladen som så, utan själva förpackningen som var defekt.

 

Mamsans klagomål löd: "Varför kan man inte bara göra en ruta på pås'n så man se innehållä? Tänk om de bara ä "små-blana" eller "böss" i pås'n? Man vill ju se å välja!"

 

 

Det här är alltså damen som alltid kommer ut från affären med 1,5 liter perfekta, supersöta och extraordinära jordgubbar i en litersförpackning..

 

Som när hon kommer in genom dörren på Coop, redan vet om tomaterna håller måttet och om de verkligen är svenska.

 

 

Det här är också damen, som inte drar sig för, att som konsument ringa och uppmärksamma diverse leverantörer och producenter om kreativa tips och förbättringar av deras produkter.

 

Samma dam för övrigt, som ringde ICA storlager för att klaga på att de dragit in ICAs egen limeläsk, och i samma samtal hävdade att "dä va ju dä enda groggvirket man kunde använda"...

 

Fatta den medarbetaren som tog emot den påringningen, och kunde förgylla hela avdelningen med att citera morgonens samtal! Jag är dock helt övertygad om att läskeblasken är återtagen in i det ordinarie sortimentet.

 

 

 

Mamsan, du är min stora idol och jag längtar så tills jag blir entledigad för gott och kan roa mig med att ringa ALLA som jag irriterar mig på!

 

<3

 

 

 

By the way... HoneyBunnie vill att du slår en pling till T3...

 

 

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0