Avstämning, rinnsnuva och snö...

 

Så har 1/12-del av året passerat och det blivit dags för lite avstämning. Hur har det då gått?

 

"Ja sådär", skulle jag lite uppgivet svara, en dag som denna, hemma i raggsockorna, snoret rinner, förkylningsvärk i kroppen och det har snöat konstant sen årsskiftet. Så här ser för närvarande budget 2015 ut:

 

 

1. Vikt och kost.

Gått upp 4 kg sen nyår. Endera har vågen fått ett fullständigt tuppjuck eller så är det fritösen, som numera vägrar ta plats i skåpet och ständigt står där halvljummen och fräsande på köksbänken. Nu har korgjäkeln i den pajat också, så med facit i hand:  jag har nött ut den.

Vem äter förresten rårivna morötter till pommes och bea?

 

 

2. Nyårslöftet "Sluta röka".

Denna kan jag nog inte ens kommentera då jag dragit på mig den här "influensan" genom att sitta på balkongen i timmetal och bolmande frysa arslet av mig. Dessutom har jag börjat snusa...

Med handen på hjärtat är nog "sådär" en understatement här...

 

 

3. Röra på mig varje dag.

Inte en promenad på 31 dagar. Endomondo tutar på i bakgrunden med påminnelser att nu är det väl ändå dags? Funderar dock på att ta bort appen, kontot och lägga mailpåminnelserna i spamkorgen.

 

 

 

Det pekar på röda siffror alltså. MEN, när snoret väl lämnat hjärnan så ser det kanske ljusare ut. För varje vecka så förlängs dagen en kvart och snart är det vår igen!

 

Med våren spirar också nytt liv. Vi ses väl i promenadspåret längs Höglandssjön, alternativt så kan vi byta ju smarriga recept i vassen!  ;)

 

 

Kram 

 

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0