Non ut edam vivo, sed ut vivam edo...

 

 

"Non ut edam vivo, sed ut vivam edo" 
                                              "Jag lever inte för att äta, utan äter för att leva" ??



Jaha, så var det nytt år, ny vikt och nya tag. Skulle ju köra igång med nya livet redan vid årsskiftet, men oops, så var det nu snart slut på januari. Helt plöstligt är Beach 2011 på intågande och numera kan man ju heller inte skyla sig med att kinka ett par ungar runt på beachen. Det var tider det!! Ständigt gravid eller ammande så hann man ju varken tänka på vikten, eller göra något åt den.


Garderobens urval har krympt i samma takt som kläderna på nåt vis blivit en storlek mindre. Allt känns snävt, avigt, stramande och likt en tvångströja. Hur kunde det bli så?


Jo, med nya bolaget och ytterligare ett kontor i Sundsvall, så har det blivit en hel del timmar i bilen. Frukostmacka med kaffe på OK i Ullånger, snabbluncher på Max i Birsta å mera feta burgare med strips på Frasses i Kramfors. Vågjäkeln väser och drar sig sakta in under badkarskanten när man kommer in i badrummet och när man så lyckas kliva upp på den för att få sin dom, naken och just urstigen ur duschen, så förvånas man varje gång över hur mycket ett blött hår egentligen kan väga?? Fniss, jag menar, jag ser ju inte direkt ut som Chewbacca??




Så nu blir det gymmet igen!! Träningskortet tickar ju ändå på, oavsett om man drar sitt feta arsle dit eller inte. Så det är bara att ta nya tag! Gjorde en test i veckan och mjukstartade med att endast promenera en halvtimme i rask takt på löparbandet. Redan efter tio minuter så var slutet nära, blodsmaken gjorde sig påmind efter en kvart och sista fem minutrarna var det nog endast järnviljan som gjorde att jag kunde dra mig i framtänderna längs det rullande bandet. Nytt försök i morgon då, rapport kommer på den förståss.
Om jag överlever dvs..



Funkar inte detta får det väl bli "Nutrishitten" igen. Skratt, fast som jag drar mig till minnes, så funkade inte den så bra heller.



Fast å andra sidan kan jag ju trösta mig med min nya inredningsinvestering. En härligt tjock och lite långhårig svart badrumsmatta inköpt för någon vecka sedan. Snygg och mysig att kliva på när man kommer ur duschen,men framför allt... Om man ställer badrumsvågen på den, så visar den hela sju kilo för lite..  ;)




Eller som min kollega Fia la ut det i veckan:

"Om promenader är så himla sunda som alla påstår, så skulle ju brevbäraren praktiskt taget vara odödlig.

Valen simmar hela dagarna och äter bara fisk, och den är tjock som fan!

Kaninen springer och hoppar hela dagarna, men lever max 5 år.

Sköldpaddan springer inte, hoppar inte, kommer alltid sist, rör sig nästan inte och lever i 150 år"

...så för bövelens... Slappna av...     =) 

  





























































 

 

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0