Monstret i garderoben...

16 grader, gråmulet och slätregn, ska det vara semesterväder det?

Tog en titt hos de norska meterologerna som också lovar att solen ska titta fram minst två gånger under de närmaste tio dagarna. Så, det är väl bara att bita ihop, semester är det - oavsett väder!

Grabbarna tog en "rain check" med sin mor och skulle istället hämtas på tisdag, då de förflyttat sin ständiga kamp mot de onda till ett LAN hos några kollegor i WoW-branschen.

Vad passar väl då inte bättre än att ta itu med några ärenden som pockat på under året, t.ex. städning av klädkammaren...


Själva garderrobsdelen är den stora akilleshälen, då allt går i svart och mellan storlekarna 36 till 44. Med jojobantning och en ständig viktvariation på en femton kilo hit och dit är det ju helt omöjligt att hålla en garderob som sitter som ett smäck. Vid skrivande datum och med handen på hjärtat (läs magen..) så sitter INGET direkt som ett smäck! ;)

Jag börjar så smått att plocka och hittar den lilla kjolen i storlek 36 som så fint prydde den något mindre rumpan bara för nåt år sedan. Tröstar mig med att bara fotjäkeln går till sig så ska här kutas och joggas tre repor om dagen tills att ordningen blir återställd.

Hittar en stenhård och knastrig oöppnad påse ostbågar under några tröjor. Utgångsdatum 20110115. Skratt, glömde att jag köpt den till Lilleman och gömt den för kommande bruk. Eftersom det som inte syns - inte finns och då även finns kvar till en annan gång. Placeras något i skafferiet här i huset så är det strax borta på nån timme. Minns också att jag hade en tillhörande 1.5 liters Coca Cola på samma gömställe, men den har nog prinsessan hittat och intagit, då hon vet och har listat ut sin mammas små hemliga gömmor för länge sedan.

Blir lite arg på mig själv när jag upptäcker ett helt gäng toppar med prislapparna fortfarande dinglande. Ja, nu passar ju inte storleken längre så det var väl skit samma..

Kastar efter en stund tillbaka allt in i mörkret igen och bestämmer mig för att lämna hela eländet åt sitt öde. Vem mår egentligen bättre av en nystädad garderob? (Förutom min älskade mor då..) Nä, det måste finnas roligare saker att ta sig för under semestern. Slanta in nya kläder till exempel, lösa ett korsord, måla en tavla eller bara skriva en blogg...



Ringer och väcker prinsessan med en bestämd order att komma över och roa sin mor i allt eländet och hon ställer förståss upp mangrant som vanligt! <3


Hoppas solen skiner på er därute idag!

 



















































 

 

 




Kommentarer
Postat av: Prinsessan

<3

2011-07-18 @ 12:04:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0