Åldersnoja, löständer och Jehovas...


Satt en kväll i soffan och kollade TV. Inte likt oss, men det händer ibland. Plötsligt slår det mig att snart är det 45-årsdag på gång, (hur det nu gick till?) sen e man strax 50 och sen..
 
Har aldrig haft nån åldersnoja och kastar aldrig en tanke på att det faktiskt skiljer ett körkort mellan mig och min käre sambo.
 
Jag kastar ut frågan i luften och förväntar mig nog att den ska bli hängande där;
 
"Tänk om jag blir gammal vad gör vi då?" "Dumpar du mig, rynkig och grå och sen kommer vi aldrig att ses igen?".


 
Sambon kramar om mig och svarar:
"Men älskling, jag lämnar ju bara in dig på hem och skickar över en dunk vin i veckan. Självklart så ses vi. Du har säkert löständer, så vi kommer nog att komma överens ändå!"
 
Tänk om du bara kunde ljuga nån gång då?!  Nope, jag fyller nog 29 som vanligt..


 
Alternativt konvertera till Jehovas Vittne. Där firas inga födelsedagar och samtidigt skulle man få en hel del gratismil på sin Runkeeper... ;)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0