Fillunch hos mamsan 2...

Mamsan studerar mig när jag lägger äggskivor på min macka och utbrister: Ska du inte ha lite sill på mackan?

 

 

Jag:  Nej, det blir bra med ägg.

 

Mamsan:  Ta några kalla köttfärsbiffar då. Det är gott på macka!

 

Jag: Nej, det räcker med äggen.

 

 

Mamsan ropar in i huset:  Kom nu Wille, det är mat!

 

Mamsan tittar på mig igen:  Ja, men Kaviar vill du väl ha på äggen?

 

Jag:  Nä, det här funkar..

 

Mamsan ropar:  Wille, ta med dig kaviar ut!

 

 

 

Wille dyker upp i altandörrsöppningen och tittar på oss, (funderar antagligen var han hans stol nu befinner sig och om det tillhörande tallriksunderlägget är på rätt plats).

 

Mamsan till Wille:  Tog du ingen kaviar?

 

Jag:  Jag vill inte ha kaviar!

 

Mamsan:  Hämta kaviaren, Eva vill ha kaviar på sin macka.

 

 

Wille kommer ut med en tub Svennes kaviar.

 

 

Mamsan:  Se där, du kan ju inte äta bara ägg. Det blir alldeles för torrt.

 

 

 

Jag lägger omsorgsfullt små kluttar av kaviar över alla ägghalvor på min macka....

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




 

 
 



Kommentarer
Postat av: Sara

Hahaha... underbart med mammor :)

2012-08-01 @ 12:11:30
URL: http://blogg.magnusochselma.se
Postat av: Eva Wiklund

Ja, man skulle kunna skriva en hel bok om dem... <3

2012-08-01 @ 12:30:41
URL: http://elakaeva.blogg.se/
Postat av: Sis

asg.. :D
Låter som en vanlig fikastund på residenset... ;)

2012-08-01 @ 15:33:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0