Cykelsession igen, Husmusens kalas och Sissan med monokel..

Hade bestämt mig för att cykla till kontoret igår morse. Precis när jag svängde ut hojen på gatan började det regna.

 

Valet var att dra på jackans huva och svettas om skallen så att det sprayade håret blir ihoptryckt och klistrigt eller att välja "dränkta katten" frillan. Valde huvan och satt på jobbet hela förmiddagen med back-slick och halvfuktiga kläder.  

 

Sambon kom förbi jobbet och vi trampade vidare mot Svedjeholmen för att fira Husmusen på födelsedagen. Vi räknade åren och födelsedagarna som passerat och bestämde oss för att hon nu har uppnått den högaktningsfulla åldern att fortsättningsvis få fylla 29 varje år hon också. Grattis Gumsan! <3  

 

Sambon pustade och frustade likt ett ånglok i varje uppförsbacke och jag blev nästan lite rädd att han skulle preja ut mig framför nån timmerbil när jag stillsamt rullade om honom på raksträckan, då han samtidigt stod upp och trampade för glatta livet.  

 

Han fräste sammanbitet: Ibland tycker jag inte om dig så mycket!"  

 

Och nu, har sambon konstaterat att "han kommer aldrig att cykla på den där helvetets förbannade cykeljäveln igen!"  

 

Så nu, är våra härliga cykelturer antagligen över...  

 

 

Hörde att Sissan gjort en repa till optikern och notan skulle landa på närmare 10 000 kronor. Tio papp!? Det måste ju räcka till en ögonoperation, så att man blir oberoende av glasögon resten av livet.

 

Slanten bör i alla fall räcka till att fixa ett öga, men å andra sidan har jag svårt att tänka mig Sis kila runt med monokel.. ;)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sis

hahaha... låter lite likt det mamman i "Home Alone" fick uppleva.. ;)

2012-08-29 @ 16:50:36
Postat av: Sis

Hmm... den här kommentaren skulle inte vara till det här inlägget...

2012-08-30 @ 15:31:38
Postat av: Sis

Däremot kan jag upplysa om att laserkorrigering av synfelkostar ca 30.000... >.< .. och va bra att du inte "ser" mig med monokel... ;) jag ser mig inte ens utan glasögon... :p

2012-08-30 @ 15:33:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0