Kycklinggegga, jeans och terroristen Breivik...

 

Kycklinggeggan var ingen höjdare, men jag tror att man kan styra upp den. I mitt fall så smakade den mest purjo och den Emmenthalerost som jag rev över gratängen. En smaksatt Philadelphia skulle nog tillföra en del, samtidigt som jag skulle dra ner på Blomkålen. Det blev lite för mycket av det goda där...

 

 

3 kycklingfileér

Frysta grönsaker (blomkål & brocolli)

Purjolök

Vitlök

Creme fraiche

Grädde

Philadelphiaost

Citronpeppar

 

Tina såpass mycket grönsaker så de täcker bottnen på en ungs form. Skär kycklingen i lagom goa mat bitar och krydda med citronpeppar, bryn lätt i smör tillsammans med purjolöken. Riv över vitlök efter smak. När löken är lite mjuk så häll på creme fraiche och philadelphiaosten så att de blir som en kletig röra. Lägg kycklingröran över grönsakerna som ligger i formen. Häll över lite grädde så att grönsakerna har nåt att koka i. Sätt in formen i ugnen i 175 grader i 20-30 min. De sista minutrarna lade jag på lite go hård ost och lät den smälta.

Servera med en god sallad...

 

 


 
Status -3.9 kg på fredagsmorgonen. Igår chansade jag med ett par jeans som inte passat på länge och nu satt de plötsligt som ett smäck.. =)

 

 


 
Idag faller domen för Anders Behring Breivik, norsk terrorist och massmördare med 77 personers liv på sitt samvete. Tvivlar då här på ett samvete??
 
Nu sitter karln i lugn i och ro i sin lilla cell med tillgång till både dator och gym och filar på en självbiografi med bl.a förberedelserna inför den 22 juli 2011. Enligt honom själv ska boken inte vara särskilt politisk utan mer som en dagbok. En liten guide i terrorbrott kanske?
 
Döms han till fängelse blir statens kostnader ca 4,6 miljoner kronor per år, men räknas han istället som otillräcklig och döms till vård landar fakturan på över 20 miljoner per år.
 
I behandlingen ska då ingå bl.a. Träning i sociala färdigheter, fysisk aktivitet, arbetsterapi med konst och hantverk, film, TV, spel och social samvaro med personalen.
 
Vad var det egentligen för fel på dödsstraffet?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0