Lilleman på tur...

Igår åkte Kimpan iväg på en liten semestertripp för att träffa kompisar. Resan innebär en mellanlandning på Arlanda med slutdestination Skåne. Kimpan, som endast flygit ut från Öviks flygplats tidigare, ringde hem från Arlanda och berättade hur förvånad han var över att Arlanda var så stort.

 

(För den som endast haft 20 minuter på sig att kuta genom hela JFK är inte Arlanda så stort...)

 

 

 

Lillemans Gotlandsvecka blev inställd, vilket jag är oändligt tacksam för, trots att jag samtidigt tyckte det var tråkigt för hans skull. Jag bävade lite för hans planbyte på Arlanda och tåget, med möjliga föreseningar och ändringar, var ju inte ens att tänka på. Lägg till färjan på det...

 

Inte för att hans lokalsinne är att tvivla på, men det här är samma grabb som ringer Mamma på jobbet i Kramfors och meddelar att något gått fel efter en tur till Elgiganten och att han kör just nu sin moped på E4an på väg till Umeå och kan inte vända. Han meddelade också den smått vansinniga mamman: "men jag kan nog lyfta moppen över mitträcket, de funkar!"

 

 

Här snackar vi killen som under hela sin uppväxt haft kläderna bakåfram, skorna på fel fot och aldrig ett par matchande vantar. Och det med en lätt axelryckning: "Jag tänkte inte på det.."

 

Han fick så ofta skäll för att han lämnade kläder och tillhörigheter på skolan så tillslut tömde han hela bänken, ner i sin rygga, i omklädningsrummet efter gympan. Det resulterade i att fröken ringde och undrade om vi sett Wilhelms långbyxor. För han stod kvar i shortsen på skolan och kunde inte gå hem då det var vinter och femton minusgrader ute..

 

En annan gång hittade jag ett par gympadojjor med storlek 39 i hallen. Det lustiga här var att det var exakt samma modell som Leo, men hans var endast storlek 36. Jag fattar inte hur man kan gå hem i skor som är tre storlekar för stora. Och här kastar jag även en tanke till den stackarn som stod kvar på skolan med trettiosexorna....   ;)

 

 

 

Ja, Gotland får vänta till nästa år, det finns ju kvar. Kanske inte Skåne då om vi lyckas få Danskarna att ta tillbaka det...  ;)

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




 

 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0