Mormor igen och barnvakt till bajspåsen...

 

Så har man blivit mormor igen, till en liten brun-svart lurvig liten kille vid namnet Mushu!  =)

 

Prinsessan har förbarmat sig än en gång över en kissemisse utan hem, så nu har Kuzco fått sig en lillebror. Än så länge mår han bra och vi hoppas att det lilla livet inte lider av stressmage som sin storebror.

 

Det senaste året har Prinsessans liv mest bestått av ett evigt skurande, tvätt av mattor och sängkläder, men så är det ju när man får barn. Den lille killen hade nämligen lite svårt att hinna på lådan.

 

Efter svärsonen flyttat in så satt de en kväll i soffan, helt utpumpade efter en rejäl saneringsrunda med skurning av golv och väggar i badrummet, våttorkning av hallgolv och tvätt av hallmatta. Plötsligt hör de en rejäl brakfis från sovrummet. De kastar ett oroligt öga på varandra och hoppas att det "bara" var en fis. Samtidigt ingår de en pakt där de bestämmer att de ska dröja många år innan de ska skaffa barn.

 

Så precis där, i det ögonblicket, rök nog mina barnbarn från det ledet..

 

 

Jag fick äran att vara "barnvakt" en eftermiddag när Kuzko var något sånär ny. Tog med mig datorn och tänkte jobba några timmar, vilket var en omöjlig uppgift då kissen jamade, kramades och bajsade runt på golvet, allt för att fånga min uppmärksamhet.

 

Plötsligt rycker grabben till och rusar mot kattlådan, som för tillfället var placerad i hallen för att stå närmare till hands. Jag ser honom äntra, jag lovar att hela katten var därinne, och möts därefter av en stråle som ut ur lådan blästrar hela hallväggen...

 

När Kuzko tillslut ligger över tangentbordet inser jag att arbetsdagen är över och det är läge för mat. Gosade och matade den lilla bajspåsen och gick därefter ut och hämtade en pizza. Tänkte för mig själv att efter mat så sover dom, men ack vad jag bedrog mig. Efter mat så bajsar dom!!

 

När jag kom tillbaka från pizzerian möttes jag av en katt som upplevt sig vara ensam ett helt dygn och en otrevlig doft i hela lägenheten. Kluttarna eller rättare sagt "splättarna" var enkla att hitta och efter saneringen intog mormodern soffan med sin pizzakartong och ett glas rött. Fotboll och Sverigematch på TV, så jag njöt av stunden och ensamheten.

 

Då det mesta åkt rakt igenom så visade sig Kuzko vara rejält sugen igen och pockade på att få smaka min pizza. Då Prinsessan förmanat att han ABSOLUT inte får äta något annat än sin dietkost så nekade jag gång på gång.

 

När kissen åkt ner från mitt knä, bordet och från pizzakartongen ett 20-tal gånger så sätter han sig bredvid mig i soffan och FISER!!

 

Med kräkkänslor la jag raskt igen pizzalocket, reste mig och lämnade lägenheten, ut i friska luften. Väl där ute kunde jag andas igen, men väntade för säkerhets skull några minuter så att odören där inne skulle ha lagt sig något.

 

Åter i lägenheten möts jag av en otroligt förväntansfull kille, sittandes ovanpå min stängda pizzalåda. Pizzan med all fyllning fastkletad i locket såklart...

 

Men, det sägs ju att man glömmer bebistiden ganska snabbt och därför har vi nu fått en lillebror.

 

 

Välkommen till familjen lilla Mushu!   <3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hur många gånger kan man stava Kuzcoo fel? Och olika! ;)

2012-08-22 @ 19:54:53
Postat av: Prinsessan

Anonym?? Skrev ju in namn??

2012-08-22 @ 19:55:25
Postat av: Eva Wiklund

Du kanske skulle döpt honom till Sotis eller Pelle? ;)

2012-08-22 @ 20:00:29
URL: http://elakaeva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0