Regnmåndag, Fast Food och Energilampor...

Vaknade upp till regnet imorse som hållit i sig sen igår kväll. Grå, trist måndag med regn gör ju ingen positiv. Vågen visade dessutom flera hekto mer än på söndagsmorgonen. Kan det vara sviter från baksmällan? Aldrig hört att man kan jojobanta när man följer samma diet. Måste varit Jägern som lagt sig i vila nånstans under söndagen för att sen fläska till sig när man minst anar det... Ja, en typisk måndag i alla fall...  

 

Den lilla promenixen på söndagseftermiddagen gjorde att livet sakta återvände, tack och lov! Vi använde resten av dagen till att baka frukostmuffins (30 st blir det i vanliga aluminiumformar) och göra en riktig fast food middag med Kycklingburgare i flera lager och en dressing på majonnäsbas.

 

Lyckades få hem en burk Majjo från affären den här gången, vilket minimerade disk, vrede och många svordomar av att tillverka sin egen jäkla majonnäs.. (Ska fråga Mamsan om vad som går snett i den proceduren..)  

 

 

 

Grillade kycklingfiléer med valfri kryddning.  

 

Till varje portion ska också vara:

2 bacon strips
2 skivor cheddar
1 skiva valfri ost

 

Dressing per portion:  

1/2 dl majonnäs
1 tsk ketchup
1 tsk Dijonsenap
1 msk finhackad saltgurka

 

Jag skivade filén och la Cheddarost på den första skivan, byggde sedan på höjden en burgare med bacon och sedan dressing. Därefter ny kycklingskiva med vanlig valfri ost, mera dressing och sist kycklingskiva med Cheddarost på topp. Kändes som en riktig grabbmiddag! Serverade sallad till..  

 

 

 

Sambon är ekonomiskt lagd och vill gärna använda energilampor. Helt ok tycker jag, om dessa då skulle fungera som vanliga lampor. Varför tar det 5 minuter innan de, så att säga, kommit igång och bringar ljus?  

 

Jag hinner in i badrummet, göra klart mitt ärende och ut därifrån igen innan lampjäkeln gått igång. Det är tur att de snabba besöken har man gjort i så många år att det är fullt möjligt att utföra dem i mörker.  

 

Likaså brukar jag torka mitt hår framför spegeln i hallen och tänder därför alltid upp belysningen där INNAN jag går in i duschen. Då är det upplyst och fint när man är klar för själva hårtorkningen.  

 

Är det möjligt att producera en energisnål glödlampa som verkligen lyser när man trycker på knappen? Det var väl ändå tanken när vi drog in elektricitet i våra hem?  

 

 

Glöm inte paraflaxen idag! Det gjorde jag...

 

Ha en härlig måndag!!  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0