Morgonrutiner & Modern teknologi...

Modern teknologi... Vem kunde för ett antal år sedan tänka sig att vi inte bara skulle prata i våra mobiltelefoner? Från den fantastiska funktionen SMS så har vi idag gått till att surfa gränslöst, kolla mail, portaler, väder och spela spel. Hur ofta släpper vi egentligen telefonen? Teknologin som skulle göra oss friare låser kanske upp oss istället?

 

 

Min morgonritual drar längre och längre ut på tiden för varje dag. Till morgonkaffet, som gärna intages på balkongen, uppdaterar jag min Facebookstatus och innan jag kan lägga ifrån mig mobilen så ska jag också ha skrivit några nya högpoängsord i WordFeud, matat drakarna, kissat simmarna och skickat dem på jobbet, gissat och ritat 10 nya teckningar i Draw samt prickat minst 300 låtar på SongPoP.

 

Detta tar ju sin lilla tid kan jag säga och funkar väl under semestern, men jag skulle vilja se minen på chefen när jag ber om dispens att få starta dagen vid 10-tiden för att inte behöva kliva upp vid fyrasnåret på morgonen. "Ta å kamma till dig!" skulle antagligen svaret bli..

 

 

 

Spelen kommer och går likt trender. Det som alla spelade igår eller förra veckan har nu ramlat långt ner App Stores nedladdningslista. Många spelar inte för spelens skull utan använder FrågeQuiz och annat för att enbart chatta.

 

Är öppningsfrasen "Gammal-Bor du-Kåt?" så går motspelaren genast bort kan jag säga. Däremot så kan man ju hitta ett och annat guldkorn i chattdjungeln: Stolpskottet, tack för alla glada skratt!

 

 

 

 

Till sist vill jag bara lämna en kommentar till skaparna av SongPoP, alternativen till Modern Rap behöver endast vara tre stycken:

 

Eminem

 

The Black Guy

 

The Other Guy 

 

 

 

 

Jag älskar när det regnar...  <3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




 

 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0